سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 271497

بعد از آنکه هفته گذشته یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس رای آورد، کلیات این طرح هم در جلسه صبح دوشنبه این هفته مجلس تصویب شد و بسیاری از قربانیان اسیدپاشی را خوشحال کرد.

سلامت نیوز: بعد از آنکه هفته گذشته یک فوریت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس رای آورد، کلیات این طرح هم در جلسه صبح دوشنبه این هفته مجلس تصویب شد و بسیاری از قربانیان اسیدپاشی را خوشحال کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،  کمال فروتن، رییس هیات مدیره انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی و فوق تخصص جراحی پلاستیک یکی از کسانی است که سال‌هاست در حوزه اسیدپاشی مشغول به فعالیت است. او با بیان اینکه حدودا سالانه ۵۲ یا ۵۳ نفر قربانی اسیدپاشی در کل کشور داریم که بیشتر آمار ما برای شهرهای تهران و اصفهان است، به خبرآنلاین می‌گوید: «قربانیان از شهرهای دیگر هم برای مداوا به تهران می‌آیند. مثلا در این مدت اخیر از بابل و تبریز هم برای مداوا به تهران آمده‌اند. تعداد قربانی‌های اسیدپاشی سال به سال افزایش پیدا می‌کند اما نمی‌توانیم به صورت دقیق بگوییم میزان اسیدپاشی در شهرهای مختلف کشور چه تعداد است.»

او ادامه می‌دهد: «آماری که دو سال پیش گرفته شده نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از قربانیان اسیدپاشی زن و ۴۳ درصد مرد هستند. سن متوسط این قربانیان هم ۳۵ سال است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha