یافته جدید تحقیقاتی؛

درمان آنتی بیوتیکی موجب کُند شدن علائم آلزایمر می شود

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۹:۴۳ - کد خبر: 271520
درمان آنتی بیوتیکی موجب کُند شدن علائم آلزایمر می شود

سلامت نیوز:به گفته محققان، نوع باکتری ساکن در روده می تواند بر روند پیشرفت علائم بیماری آلزایمر در موش ها تاثیر گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه شیکاگو آمریکا دریافتند درمان بلندمدت آنتی بیوتیکی با تغییر میکروبیوم های روده می‌تواند موجب کاهش التهاب شده و روند رشد پلاک‌های آمیلوئید را در مغز موش‌های نر کُند نماید. درمان مشابه تأثیری بر موش‌های ماده نداشت.


در این مطالعه، محققان دانشگاه تأثیرات آنتی بیوتیک ها را بر موش‌های مبتلا به آلزایمر بررسی کردند. آنها مشاهده کردند درمان بلندمدت با آنتی بیوتیک ها موجب کاهش تشکیل پلاک‌های آمیلوئید در موش‌های نر شد.

همچنین به نظر می‌رسد درمان آنتی بیوتیکی موجب تغییر فعالیت میکروگلیا در موش‌های نر شد و آنها را از حالتی که موجب تخریب عصبی می‌شد به شکلی تغییر داد که به حفظ سلامت مغز کمک کردند.

محققان دریافتند درمان بلندمدت آنتی بیوتیکی موجب تغییر باکتری‌های روده در موش‌های نر و ماده به شیوه‌های مختلف شد. تغییر در میکروبیوم موش‌های ماده موجب شد سیستم ایمنی شأن، تولید فاکتورهای التهاب زا را افزایش دهد که می‌تواند بر فعالیت میکروگلیا تأثیر گذارد.

نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
1.49711s, 19q