یک متخصص سلامت باروری، بروز مشکلات جنسی در بین زوجین را، یکی از علل اصلی طلاق در جامعه دانست.

مشکلات جنسی زوجین عامل بروز طلاق و آسیب های اجتماعی

سلامت نیوز:یک متخصص سلامت باروری، بروز مشکلات جنسی در بین زوجین را، یکی از علل اصلی طلاق در جامعه دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مریم نکولعل، با اشاره به روز جهانی خانواده، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پانزدهم مه را روز جهانی خانواده نام‌گذاری کرده است. این نام‌گذاری اهمیت نهاد خانواده را در همه جوامع نشان می‌دهد.

این متخصص سلامت باروری، چنین مناسبت‌هایی را فرصتی مناسب برای متخصصان و رسانه‌ها دانست که بتوانند درباره ابعاد مختلف خانواده اطلاع‌رسانی کنند و افزود: هدف از این نام‌گذاری نمادین، ایجاد فرصت برای افزایش آگاهی از مسائل مربوط به خانواده‌ها و فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و جمعیت‌شناختی مؤثر بر آنهاست.

مدیر کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا با اشاره به جایگاه والای خانواده در فرهنگ ایرانی- اسلامی توضیح داد: در شرع و عرف ما خانواده اصیل‌ترین ساختار برای برآوردن نیاز جنسی است. در واقع رابطه جنسی همچون نهالی است که در باغچه خانواده کاشته می‌شود و این نهال همواره به توجه و مراقبت نیاز دارد تا پا بگیرد و رشد کند.

نکولعل در ادامه گفت: همه ما می‌دانیم که طلاق منفورترین حلال خداوند است، اما متأسفانه آمارها نشان می‌دهند طلاق در جامعه رو به افزایش است. اگر به آمار سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۳۹۶ نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تقریباً در هر شبانه روز ۴۷۸ طلاق و در هر ساعت ۱۹ طلاق به ثبت رسیده است. همچنین، این آمار نشان می‌دهد نزدیک به ۶۰ درصد این طلاق‌ها در ۵ سال نخست زندگی مشترک و ۱۳ درصد آنها نیز در یک سال اول ازدواج رخ داده است.

مدیر کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا، مشکلات جنسی را یکی از علل اصلی افزایش آمار طلاق در کشور دانست و افزود: گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که مشکلات جنسی عامل بسیاری از جدایی‌ها است و مسائل جنسی، شامل برآورده نکردن نیازهای جنسی، تهمت و افترای جنسی و خیانت، می‌تواند باعث نابودی زندگی مشترک شود.

این متخصص سلامت باروری، با اشاره به مخاطرات اجتماعی که مشکلات جنسی به دنبال دارند، خاطرنشان کرد: نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که این مسائل می‌توانند زمینه‌ساز دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز باشند و باید به نارضایتی جنسی به‌عنوان یکی از دلایل مهم بروز آسیب‌هایی از جمله مصرف مواد مخدر، خشونت و روابط جنسی پرخطر هم توجه کرد.

نکولعل، گسترش ارتباطات و هجوم محتواهای جنسی در فضای مجازی را نیز به‌عنوان یک تهدید جدی برای نهاد برای خانواده برشمرد و یادآور شد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رضایت جنسی کمتری دارند و نمی‌توانند با همسر خود به‌درستی گفتگو کنند، بیشتر در معرض خطر خیانت کردن به همسرشان در فضای مجازی هستند.

مدیر کلینیک سلامت جنسی ابن‌سینا در پایان یادآور شد: همان‌طور که مشکلات جنسی می‌تواند باعث فروپاشی نهاد خانواده شود، رضایت جنسی هم با افزایش کیفیت زندگی و افزایش شادکامی همراه است و می‌تواند پایبندی به رابطه زناشویی را افزایش دهد و سبب تحکیم روابط همسران و بنیان خانواده شود. بنابراین، رسانه‌ها و متخصصان باید بیش از پیش در این زمینه آگاهی‌رسانی کنند و اجازه ندهند رسانه‌های بیگانه، با سوءاستفاده از کمبود آگاهی زوج‌های جوان درباره سلامت جنسی، الگوها و معیارهای نادرست را در جامعه ترویج دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha