مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار زنان سرپرست خانوار بنا به دلایل مختلف در حال افزایش است.

آمار زنان سرپرست خانوار در کشور درحال افزایش است

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار زنان سرپرست خانوار بنا به دلایل مختلف در حال افزایش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،فریبا درخشان نیا  افزود: اگر به طبقه بندی علل موثر بر این مساله اجتماعی اشاره کنیم، می توان به زنان بدون همسر به دلیل فوت یا طلاق سرپرست مرد و زنان دارای همسر از کارافتاده، متارکه، زندان، معتاد، متواری و مفقودالاثر و دختران هنوز ازدواج نکرده اشاره کرد که بر اساس آمارهای ارائه شده در معاونت زنان ریاست جمهوری بیش از سه میلیون و 600 هزار نفر در کشور برآورد شده است.


وی تاکید کرد: همه این تعداد زنان از نظر اقتصادی، نیازمند تلقی نمی شوند و چه بسا دارای تمکن مالی، درآمد و شغل هستند و درصدی از این افراد نیازمند دریافت خدمات نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر با اقدامات پیشگیرانه می توان از ازدیاد این آمارها کاست. برای مثال با بهبود وضعیت تعیین کننده های اجتماعی موثر بر سلامت، ایمن کردن جاده ها و کاهش تلفات ناشی از تصادفات و بیماری ها می توان میزان فوت سرپرست خانواده را کاهش داد تا بار تامین معاش بر دوش زن خانواده سنگینی نکند.


مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: حتی اگر وضعیت اشتغال پایدار و به ویژه بیمه های تامین اجتماعی شهروندان جامعه به ویژه مردان، مناسب باشد و نظام های رفاه اجتماعی درست طراحی شود میزان توانمندی خانواده افزایش می یابد و دیگر فوت یا از کارافتادگی پدر خانواده، دغدغه مالی برای خانواده ایجاد نمی کند و در نهایت تعداد افراد نیازمند نهادهای حمایتی به حداقل می رسد.
درخشان نیا افزود: سازمان بهزیستی به فراخور ماهیت خود خدماتی را برای افراد نیازمند تعریف و اجرا کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha