محموله‌های ٥٠کیلوگرمی شیشه در فرودگاه بم کشف شد. محموله‌ای به ارزش ٤‌میلیارد تومان که قرار بود با هواپیما به تهران منتقل شود. تاکنون ٦نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.

جعبه‌های خرمایی که پر از شیشه‌های مرغوب بود

سلامت نیوز: محموله‌های ٥٠کیلوگرمی شیشه در فرودگاه بم کشف شد. محموله‌ای به ارزش ٤‌میلیارد تومان که قرار بود با هواپیما به تهران منتقل شود. تاکنون ٦نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،به گفته دادستان بم همه افراد بازداشت‌شده مرد هستند و سرکرده آنها فردی سابقه‌دار است. این باند قاچاق موادمخدر بیش از این هم چندبار به همین شیوه موفق به انتقال مواد به پایتخت شده‌اند، اما سرانجام با ورود نیروهای امنیتی به ماجرا و همکاری تیم ویژه پلیس اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند. نکته عجیب دیگر، محل تولید این محرک صنعتی است.

آن‌طور که در خبرها آمده، همه این شیشه‌ها در کشور افغانستان تولید شده و به صورت قاچاق از مرزهای شرقی وارد کشور شده است. تحقیقات درخصوص این پرونده و شناسایی دیگر عوامل این باند بزرگ ادامه دارد.


این محموله قرار بود خیلی راحت به فرودگاه مهرآباد برسد و در تهران توزیع شود، اما آن‌طور که «محمد ضیاء‌الدینی» دادستان بم می‌گوید، این محموله در همان فرودگاه کشف شد و چندنفری هم در این ارتباط دستگیر شدند.

او در توضیح جزییات بیشتر به «شهروند» می‌گوید: «پس از انجام چندین‌ماه کار منسجم اطلاعاتی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان، مشخص شد یک گروه از سوداگران موادمخدر به صورت سازمان‌یافته قصد حمل و جابه‌جایی موادمخدر از نوع شیشه به صورت عمده از فرودگاه بم و از طریق هوایی به پایتخت را دارند.

ماموران اداره اطلاعات شهرستان بم با اشراف اطلاعاتی کامل برای مدت طولانی اعضای این باند را زیرنظر گرفته بودند تا این‌که درنهایت با  اطمینان از حمل مواد و انتقال آنها به فرودگاه جهت ارسال به پایتخت، افسران اطلاعاتی و نیروهای عملیاتی وارد عمل شدند و ٦نفر از اعضای این باند را بازداشت کردند و ٥٠کیلوگرم شیشه را هم کشف کردند.»

به گفته او، سرکرده این باند فردی سابقه‌دار است که مدتی هم در زندان سپری کرده و همچنین ٤نفر از افراد دستگیرشده هم از پرسنل فرودگاهی بوده‌اند. سایر اشخاص مرتبط با این پرونده نیز تحت تعقیب قرار گرفته و اقدامات پلیسی و قضائی جهت شناسایی و دستگیری آنها انجام شده است.


دادستان بم درباره نحوه جاسازی این حجم زیاد از مواد هم توضیح داد: «این مواد از نوع مرغوبی هستند که به طرز بسیار ماهرانه در جعبه‌های خرما جا سازی شده بود.»


اعضای این باند در بازجویی‌های اولیه به چندین فقره حمل و جابه‌جایی مواد اعتراف کرده‌اند و آن‌طور که ضیاء‌الدینی می‌گوید، این برای پنجمین‌بار است که این افراد قصد داشتند مقدار قابل توجهی شیشه را با هواپیما به تهران منتقل کنند: «این افراد در بازجویی‌های ابتدایی اعتراف کردند که حدود ٤ماه است که کار قاچاق موادمخدر را انجام می‌دهند و مقادیر زیادی هم در ٤ نوبت از طریق هوایی به تهران قاچاق کرده‌اند.» او ادامه داد: «این شیشه به دلیل مرغوبیت بالا هر کیلوی آن ٨٠‌میلیون تومان به فروش می‌رسید. تازه این قیمت فروش عمده آن است. البته خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان به گونه مواد مرغوب، ناخالصی اضافه می‌کنند.»


دادستان با اشاره به سوءاستفاده توزیع‌کنندگان موادمخدر از هرگونه خلأ و روزنه‌ای برای پیشبرد اهداف شومشان، هشدار داد: «با توجه به این‌که سوداگران موادمخدر از طرق مختلف نسبت به حمل و ارسال موادمخدر اقدام می‌‌کنند و از هرگونه خلأ انتظامی حداکثر سوءاستفاده را می‌نمایند، پیشگیری از وقوع بزه‌های مشابه در ترمینال‌های مسافری و باری اعم از زمینی، هوایی و دریایی مستلزم افزایش حساسیت در کنترل اشخاص و محموله‌های باری از طریق واحد‌های انتظامی،

حراست و حفاظت یگان‌ها است تا با پایش اطلاعات و همچنین کنترل دقیق مسافرین و محموله‌ها از وقوع چنین بزه‌هایی پیشگیری کرد. همچنین مسئولین حراست ادارات و ترمینال‌ها و سایر مراجع ذی‌مدخل در انجام وظایف مربوط به نظارت دقیق‌تری بر پرسنل زیرمجموعه داشته تا با توجه به تهدیدات بالقوه ناشی از سود کاذب حاصل از موادمخدر وارد این عرصه نشوند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha