عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به طرح پیشنهادی ادغام معاونت پرستاری با سایر رشته های توانبخشی و مامایی گفت: نباید انسجام معاونت پرستاری را با این ادغام بر هم زده شود چرا که منجر به افت کیفیت خدمت رسانی یکپارچه به مردم خواهد شد.

انسجام معاونت پرستاری باید حفظ شود

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به طرح پیشنهادی ادغام معاونت پرستاری با سایر رشته های توانبخشی و مامایی گفت: نباید انسجام معاونت پرستاری را با این ادغام بر هم زده شود چرا که منجر به افت کیفیت خدمت رسانی یکپارچه به مردم خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،حسین علی نسائی در خصوص طرح پیشنهادی ادغام مامایی و توانبخشی در معاونت پرستاری وزارت بهداشت، گفت: در همه جای دنیا مامایی، توانبخشی و مراقبت جزء از پرستاری بوده، و اگر قرار باشد نام دو رشته و خدمت در عنوان معاونت پرستاری اضافه شود میبایست اتاق عمل و هوشبری هم به این قطار اسامی افزوده شود بنابراین معنایی ندارد در جایی که تمامی این خدمات در مفهوم پرستاری وجود دارد این اسامی را استخراج و در عنوان یک معاونت گنجاند. شاید بهتر باشد به جای شلوغ کردن نام یک معاونت، نام رشته های مامایی و توانبخشی را اصلاح کرد و به پرستار مامایی و پرستار توانبخشی تغییر داد.

وی با اشاره به این که مجموعه معاونت پرستاری در حق همکاران اتاق عمل و هوشبری اجحاف کرده و به واسطه ی شورای متعصب و من درآوردی سیاستگذاری پرستاری حتی سرپرستاری این رشته ها را بر بخش خودشان نپذیرفته اند، اظهار داشت: اما واقعیت امر این است که این رشته ها جزء پرستاری هستند و اگر اکنون این مشکل تغییر نام معاونت بروز کرده به دلیل رویکرد اشتباه همین اساتید پرستاری بوده که تمامی مفاهیم را به جز پرستاری عمومی از خود رانده اند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر این که اصل پیشنهاد ادغام حرف درستی است منتهی به شرطی که این رشته ها خود را جزء پرستاری بدانند، تصریح کرد:  اتاق عمل و هوشبری خود را جزیی از پرستاری می دانند و هم اکنون هم ذیل معاونت پرستاری هستند ولی اگر بنا باشد رشته های مامایی و توانبخشی خود را جزیی از پرستاری ندانند که به احتمال زیاد نمیدانند، این ادغام کار اشتباهی خواهد بود زیرا باعث به هم ریختگی و از هم گسیختگی در امور معاونت پرستاری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تنها کاری که لازم است صورت پذیرد ایجاد واحدهای مدیرکلی برای هر یک از این رشته ها در ذیل معاونت پرستاری است.

علی نسائی افزود: بنابراین دو پیشنهاد میتواند مطرح باشد یا نام معاونت پرستاری به "معاونت مراقبتهای پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، مامایی و توانبخشی" تغییر یابد و ادغام صورت پذیرد و یا همان عنوان صحیح و کامل "معاونت پرستاری" باقی بماند و متولیان و بزرگان دو رشته و خدمت مامایی و توانبخشی خودشان را پرستار دانسته و در ذیل این معاونت قرار بگیرند، در غیر این صورت این دو خدمت در هر ساختاری که هستند باقی بمانند و انسجام معاونت پرستاری را با این ادغام بر هم نزنند چرا که منجر به افت کیفیت خدمت رسانی یکپارچه به مردم خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha