مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهرسالم می تواند ظرفیت های خود را برای اجرای هرچه بهتر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد .

سلامت نیوز: زینب نصیری در نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران افزود: این ظرفیت ها شامل 18 درمانگاه شرکت شهر سالم و 352 خانه سلامت و سراهای محله شهر تهران است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در حوزه زیرساخت ها و هماهنگی های لازم برای ایجاد ایستگاه های سیار در معابر و محل های پر رفت و آمد مانند ایستگاه های مترو، پایانه ها، میادین میوه و تره بار، فروشگاه های شهروند و پارک ها می تواند به بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کند، اما پشتیبانی نیروی انسانی مورد نیاز باید توسط دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران انجام شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران 60 هزار و شرکت شهرسالم چندین هزار نفر نیروی انسانی دارد و بنا شد که شرکت شهرسالم نسبت به سنجش فشارخون کارکنان شهرداری و این شرکت اقدام کند و اطلاعات آن را در سامانه سیب وزارت بهداشت وارد کند.

نصیری با اشاره به نقش مهم شهرداری تهران در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان نسبت به فشارخون بالا و مشارکت در این طرح ملی، تصریح کرد: شهرداری تهران می تواند با استفاده از ظرفیت معابر، سراهای محله، فضای مترو و ایستگاه های آن، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خانه های سلامت نسبت به انتقال پیام به شهروندان موثر باشد و قدمی در این طرح بزرگ ملی بردارد.

نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران و مدیران سلامت مناطق 22 گانه شهرداری تهران و رئیس اورژانس تهران و نیز نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha