یک جامعه‌شناس با اشاره به مشکلات فراوانی که حاشیه‌نشینان را تهدید می‌کند گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر بین حاشیه‌نشینان بیشتر از سایر افراد جامعه است.

گرایش به مصرف مواد مخدر بین حاشیه‌نشینان بیشتر از سایر افراد است

سلامت نیوز:یک جامعه‌شناس با اشاره به مشکلات فراوانی که حاشیه‌نشینان را تهدید می‌کند گفت: گرایش به مصرف مواد مخدر بین حاشیه‌نشینان بیشتر از سایر افراد جامعه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،علی مصطفوی نا با اشاره به مشکلات مختلف حاشیه‌نشینان گفت: متأسفانه برخی از افرادی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند برای پیدا کردن شغلی مناسب به کلانشهرهایی مانند تهران می‌آیند اما به‌دلیل بالا بودن هزینه‌های زندگی به حاشیه تهران و یا هر کلانشهر دیگری می‌روند و به زندگی می‌پردازند. این موضوع تنها دلیل افزایش حاشیه‌نشینان نیست بلکه توزیع ناعادلانه ثروت نیز یکی دیگر از عوامل تشدید این موضوع در کشور است.

وی ادامه داد: معمولاً حاشیه شهرها مکان مناسبی برای زندگی نیست، به‌طوری که طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته امکان معتاد شدن افراد در این مکان‌ها بیشتر از داخل شهرها است. همچنین موضوع دیگری که قابل تأمل است، استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از حاشیه‌نشینان برای پخش مواد مخدر در داخل شهرها است و اکثر حاشیه‌نشینان نیز که مشکل مالی دارند پیشنهاد قاچاقچیان را قبول می‌کنند.

این جامعه‌شناس حاشیه شهرها را محیطی نامناسب برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: به دولت و به‌خصوص وزارت کشور پیشنهاد می‌کنیم تا کارگروه ویژه‌ای را برای رسیدگی به مشکلات این افراد تشکیل دهد تا حداقل کودکان و نوجوانان را از خطرات فراوانی که آنها را تهدید می‌کند، دور کنند.

مصطفوی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های روانشناسی نیز می‌تواند برای نوجوانان در این مناطق مفید باشد، اما مشکلات اقتصادی مهمترین مشکل حاشیه‌نشینان است که درحقیقت این نکته زمینه را برای بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha