یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 272324

دلایل عجیب بوی بد دهان

سلامت نیوز: مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و چرخاندن دهان‌شویه در دهان کافی نیست. بوی بدی که کلافه‌تان کرده، همیشه به‌دلیل رعایت نکردن بهداشت دندان‌ها نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو،  در ادامه این مطلب، دلایل عجیب، اما شایعی که دهان را بدبو می‌کنند را با شما درمیان می‌گذاریم.


بدنتان کم آب شده؟
هوای گرم و فعالیت زیاد، شما را وادار به مصرف آب بیشتر می‌کند. اما اگر به اندازه کافی آب به بدنتان نرسانید، نه تنها خستگی و کمبود انرژی، شما را کلافه می‌کند، بلکه دهانتان هم کم‌آب می‌شود. به جریان افتادن بزاق دهان با نوشیدن آب، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از بوی بد دهان است.
 
حالتان خراب است؟
بوی بد دهان وقتی با علائم دیگر همراه می‌شود، می‌تواند از یک بیماری جدی خبر دهد. اگر دهانتان بدبو شده و بی‌اشتها و ضعیف هم شده‌اید، ممکن است به بیماری‌های کبدی و کلیوی دچار شده باشید یا اینکه دیابت سراغتان آماده باشد.گازهای بدبویی که از دهانتان بیرون می‌زنند، در موارد نادر می‌توانند نشانه ابتلا به سرطان هم باشند. پس این موضوع را همیشه ساده نگیرید.
 
در هوای آزاد کار می‌کنید؟
ساعات زیادی که در هوای آلوده نفس می‌کشید، می‌تواند دهانتان را بدبو کند. آسم و مشکلات تنفسی یکی از دلایل شایع بدبوشدن دهان است. محققان می‌گویند، حتی دهان کسانی که آلرژی فصلی دارند، بدبوتر از دیگران است.
 
قلبتان خوب کار نمی‌کند؟
بیماری لثه، همیشه نشانه رعایت نشدن بهداشت دهان و دندان نیست. گاهی ابتلای شما به بیماری قلبی، می‌تواند لثه‌هایتان را بیمار و دهانتان را بدبو کند. بنابراین از کار عفونت و زخم‌های لثه ساده نگذرید.
 
زخم‌معده دارید؟
اگر بوی بد دهان با درد معده همراه شده، احتمالا با زخم معده درگیر هستید. رشد هلیکوباکتر پیلوری در معده می‌تواند سوزش سرِ دل را بیشتر کرده و باعث ایجاد زخم در معده شود. این باکتری عامل اصلی ابتلا به سرطان معده است، پس علائمی که از ابتلا به آن خبر می‌دهند را جدی بگیرید.
 
باید بیشتر ماست بخورید؟
ممکن است با واردکردن باکتری‌های پروبیوتیک موجود در ماست به دهانتان، بوی بد نفستان کمتر شود. ماست یکی از میان‌وعده‌های سالمی است که می‌تواند حجم باکتری‌های مخرب دهان را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.
 
زیاد نفخ می‌کنید؟
شاید به نظرتان عجیب باشد، اما وضعیت روده‌های شما حتی بر بوی بد دهانتان هم تاثیر می‌گذارد. نفخ زیاد معده و روده می‌تواند بوی بدی را در دهانتان ایجاد کند. بنابراین اگر همه راه‌حل‌های گفته‌شده به بهبود وضعیتتان کمک نکرد، وضعیت روده‌هایتان را بررسی کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha