رئیس پارک ملی دز از وارد آمدن ۱۵ میلیارد تومان خسارت به این پارک در بخش‌های مختلف در جریان سیلاب اخیر خوزستان خبر داد.

سیلاب چه بر سر حیات وحش پارک ملی دز خوزستان آورد؟

سلامت نیوز:رئیس پارک ملی دز از وارد آمدن ۱۵ میلیارد تومان خسارت به این پارک در بخش‌های مختلف در جریان سیلاب اخیر خوزستان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌رضا قپانچی‌پور با اشاره به خسارت‌های وارد آمده به پارک ملی دز در جریان سیلاب اخیر اظهار کرد: خسارت سیلاب اخیر به حیات وحش و محیط زیست این پارک بسیار قابل توجه بوده و بیش از ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: طبق برآوردها همچنین حدود ۵ میلیارد تومان به تأسیسات ساختمان اداری، سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد و چاه‌های منطقه خسارت وارد شده است.

رئیس پارک ملی دز بیان کرد: قطعاً این سیلاب تلفاتی برای گونه‌های پرندگان داشته است، مخصوصاً پرندگانی که روی زمین لانه‌گذاری می‌کنند مثل دراج که سیل با زادآوری آنها همزمان بوده و احتمالاً بسیاری از جوجه‌ها و تخم‌ها به دلیل سیلاب آسیب دیده‌اند.

قپانچی‌پور گفت: همچنین قطعاً به اکثر خزندگان، جوندگان و حشره‌خوارهایی که بر روی زمین لانه‌گذاری می‌کنند آسیب وارد شده است. فرسایش خاک و جابه‌جایی سطح خاک نیز از جمله خسارت‌های وارد شده به حیات وحش این پارک است.

رئیس پارک ملی دز عنوان کرد: به پرندگان و خزندگان بیشتر خسارت وارد شده است. به طور مثال با توجه به اینکه لانه‌های مارهایی که بر روی زمین هستند، پر از آب شده مجبور شده‌اند به خارج از جنگل و به روستاها بروند و بسیاری از روستاییان برای حفاظت از جان خود این مارها را کشتند. همچنین تلفات لاک‌پشت در پارک ملی دز مشاهده شده است.

وی با گله‌مندی از عدم تعیین فرم جهت برآورد خسارت وارد شده به حیات وحش پارک ملی دز، گفت: برای بخش‌های مختلف از جمله راه‌ها، معابر و تأسیسات آبرسانی از طریق ستاد مدیریت بحران فرم‌هایی تعریف شد تا طبق این فرم‌ها خسارت برآورد شود اما برای خسارت حیات وحش فرمی در نظر گرفته نشده و خودمان یک فرم تعیین کردیم اما به دلیل اینکه رقم خسارت‌ها قابل توجه بود به ما اعلام شد فعلاً از آن چشم‌پوشی کنیم و تنها خسارات تأسیسات را اعلام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha