۷۰ درصد ترددها به وسیله حمل و نقل شخصی انجام می‌شود در صورتی که طبق قانون باید حمل و نقل شخصی۳۰ درصد باشد

60 هزار تاکسی فرسوده و 6 هزار اتوبوس فرسوده در تهران تردد می کنند

سلامت نیوز: ۷۰ درصد ترددها به وسیله حمل و نقل شخصی انجام می‌شود در صورتی که طبق قانون باید حمل و نقل شخصی۳۰ درصد باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست می‌گوید دستاوردهای خوبی در زمینه مقابله با آلودگی هوا در ۲۰ ساله گذشته انجام شده ولی هنوز اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی صورت نگرفته است.

مسعود تجریشی با اشاره به شعار روز جهانی محیط زیست در راستای مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: دستاوردهای ۲۰ سال اخیر در زمینه مقابله با آلودگی هوا دستاوردهای خوبی بوده است به عنوان مثال مسئله co حل شد و این موضوع اثر زیادی در کاهش آلاینده‌های هوا داشت.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: در راستای مقابله با آلودگی هوا با پیگیری‌های سازمان محیط زیست تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف شد و این یک دستاورد بزرگ در این بخش بود. بنابراین اثرات این اقدام‌ها‌ مشاهده شده است اما هنوز در بخس‌های زیادی دچار مشکل هستیم.
وی با اشاره به اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا گفت: گسترش ناوگان حمل و نقل شخصی همچنان وجود دارد در صورتی که طبق قانون باید حمل و نقل شخصی۳۰ درصد باشد و مابقی حمل و نقل عمومی باشد اما اکنون ۷۰ درصد ترددها از سوی حمل و نقل شخصی انجام می‌شود و نتوانستیم به این دستاورد برسیم.
تجریشی ادامه داد: قرار بود بنزین متناسب با پالایشگاه بندرعباس مدیریت شود تا بر روی مدیریت تقاضای استفاده از ماشین شخصی اثر بگذارد اما قوانین بالادستی را هیچ وقت انجام ندادیم و اکنون در شرایط تحریم هستیم و برای نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی با مشکل مواجه شدیم.

وی گفت: اکنون در شهر تهران و کلانشهرها بیش از ۶۰ هزار تاکسی فرسوده و بیش از ۶ هزار اتوبوس فرسوده داریم که باید نوسازی شود اما در شرایط سختی قرار داریم و برنامه‌های اصلاحی ما متناسب با اوضاع نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha