همیشه به ما گفته‌اند که باید با همسرمان صادق باشیم اما این صداقت به این معنی نیست که هر حقیقتی را به زبان بیاوریم. گاهی بیان یک حقیقت نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه به ضرر رابطه‌تان نیز تمام می‌شود! بنابراین اگر می‌خواهید که رابطه‌ای بلند مدت و سالم با همسرتان داشته باشید، مواردی را که در ادامه برای تان آورده‌ایم، مانند یک راز نزد خودتان نگه دارید.

9 راز مگو با همسر!

سلامت نیوز:همیشه به ما گفته‌اند که باید با همسرمان صادق باشیم اما این صداقت به این معنی نیست که هر حقیقتی را به زبان بیاوریم. گاهی بیان یک حقیقت نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه به ضرر رابطه‌تان نیز تمام می‌شود! بنابراین اگر می‌خواهید که رابطه‌ای بلند مدت و سالم با همسرتان داشته باشید، مواردی را که در ادامه برای تان آورده‌ایم، مانند یک راز نزد خودتان نگه دارید.


1-از خانواده او خوش‌تان نمی‌آید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شما مجبورید که با خانواده همسرتان در ارتباط باشید بنابراین حتی اگر به آن‌ها علاقه ندارید، بهتر است که این موضوع را به روی تان نیاورید. به گزارش عصر ایران، اگر دوست دارید که احترام میان شما و همسرتان از بین نرود، سعی کنید نکات مثبت خانواده همسرتان را ببینید تا رابطه با آن‌ها برای تان قابل تحمل باشد، در غیر این صورت وارد بحثی با همسرتان خواهید شد که هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت و پایداری زندگی مشترک‌تان را تهدید خواهد کرد.


2-دیگر عاشق دلخسته او نیستید
بیشتر زوج‌ها پس از گذشت مدتی از شروع زندگی مشترک‌شان احساس می‌کنند که دیگر آن شور و نشاط و عشق آتشین روزهای اول را به همسرشان ندارند. اختلاف نظرها در هر رابطه‌ای وجود دارد، طبیعی است که شما هیجان روزهای اول را نداشته باشید اما این را هم بدانید که از بین رفتن این هیجان به معنی کم شدن علاقه شما نیست بلکه تنها فرم رابطه‌تان تغییر کرده است. بنابراین بهتر است که این موضوع را به روی همسرتان نیاورید زیرا ممکن است تنها یک توهم باشد و با گذشت زمان و توجه بیشتر به رابطه‌تان، عشق‌تان از گذشته هم شکوفاتر شود.


3-رازی که آشنایان به شما می‌گویند
مطمئنا فامیل‌های نزدیک، آشنایان و دوستان‌تان رازهای شان را با شما در میان می‌گذارند. با این حال و حتی اگر شما همه چیزتان را به همسرتان می‌گویید، بهتر است که دور این یکی را خط بکشید زیرا ممکن است همسرتان ناخواسته آن را لو دهد یا این‌که روزی از آن راز علیه طرف مقابل‌تان استفاده کند. از این رو اگر می‌خواهید اعتماد دوست‌تان را از بین نبرید، راز نگهدار خوبی باشید.


4- دست و پا چلفتی هستید
اگر هنگام درست کردن غذا هزار بار اشتباه کردید یا آن‌قدر حواس پرت هستید که یادتان می‌رود کدام کار را چه زمانی انجام دهید و...، بهتر است این سوتی‌ها را برای خودتان نگه دارید. تنها در مواقعی که اتفاق خنده‌داری برای تان رخ داد، آن را برای همسرتان تعریف کنید، در غیر این صورت لازم نیست خودتان را در مقابل همسرتان فردی دست و پا چلفتی و حواس‌پرت جلوه دهید. این کار تنها اعتماد به نفس شما را پایین می‌آورد و جایگاه شما را در نزد همسرتان متزلزل می کند.


5-خانواده شما از همسرتان راضی نیست
نیازی نیست که به همسرتان بگویید خانواده شما علاقه‌ای به او ندارند. این کار تنها موجب ناراحتی و نگرانی همسرتان می شود و وضعیت را بدتر می‌کند. به جای آن سعی کنید به دنبال دلیل این رفتار خانواده‌تان باشید و فرصتی را ایجاد کنید تا این کدورت‌ها میان‌شان برطرف شود.


6-همسرتان زیادی حساس است
ممکن است همسر شما از چیزی ناراحت شود که از نظر شما اهمیت چندانی ندارد، در این شرایط نباید به او بگویید که آدم حساسی هستی زیرا این حرف جز حس تحقیر و شرمندگی برای او چیزی به همراه نخواهد داشت. به جای آن از او بخواهید درباره علت ناراحتی‌اش با شما گفت‌وگو کند و شما هم با رعایت اصولی، کمتر این حساسیت را برانگیزید.


7-اگر مرتکب اشتباه شدید و پشیمانید
بعضی اشتباهات می‌تواند یک زندگی را نابود کند، پس سعی کنید از این اشتباهات مهلک پیشگیری کنید اما اگر مرتکب خطایی شدید و پشیمانی زیادی هم داشتید، سعی کنید زمینه‌های بروز مجدد آن را مسدود کنید تا دیگر در دام آن نیفتید اما وقتی عزم‌تان را برای  پیشگیری جزم کردید، بهتر است موضوع را با همسرتان در میان نگذارید و با توکل بر خدا مراقب باشید زندگی‌تان صدمه‌ای نبیند.


8-از هدیه او خوش‌تان نیامده است
طبیعی است که ما گاهی از هدایایی که دریافت کرده‌ایم، خوشمان نیاید اما اگر این هدیه از طرف شریک زندگی‌مان باشد، شرایط کمی فرق می‌کند. اگر شما در این شرایط به روی خودتان بیاورید که از هدیه او خوشحال نشده‌اید، آیا شرایط تغییری می‌کند؟ بنابراین بهترین راه‌حل این است که با روی خوش از او تشکر کنید و از هدیه‌ای که گرفته‌اید، استفاده کنید.


9-او در کارش حرفه‌ای نیست
اگر شریک زندگی‌تان فکر می‌کند که در حرفه‌ای مانند نقاشی، خوانندگی یا نویسندگی خوب است اما شما نظری خلاف او دارید، بهتر است که مدام توی ذوق‌اش نزنید و او را به ادامه کارش تشویق کنید. گاهی ما برای جلوگیری از صدمه زدن به عزیزان‌مان باید حقیقت را پنهان کنیم! بنابراین حتی اگر شما از عملکرد او در زمینه‌ای راضی نیستید، بهتر است به روی خودتان نیاورید تا شاید روزی استعدادش شکوفا شود. در غیر این صورت، او همیشه شما را مانع موفق شدن‌هایش می‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha