دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره افزایش قیمت مواد مخدر گفت: مواد مخدر مانند سایر بخش‌ها شاهد افزایش قیمت بوده که این افزایش در حوزه تریاک و هروئین دیده می‌شود، اما در شیشه شاهد کاهش ۴۹ درصدی بودیم که علت آن نیز افزایش تعداد لابراتوارها در کشور همسایه شرقی بوده است.

سلامت نیوز:دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره افزایش قیمت مواد مخدر گفت: مواد مخدر مانند سایر بخش‌ها شاهد افزایش قیمت بوده که این افزایش در حوزه تریاک و هروئین دیده می‌شود، اما در شیشه شاهد کاهش ۴۹ درصدی بودیم که علت آن نیز افزایش تعداد لابراتوارها در کشور همسایه شرقی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،اسدی در پایان دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح وضعیت استان تهران در حوزه مقابله با قاچاق مواد مخدر گفت: وضعیت مقابله‌ای استان تهران برابر روال گذشته در قالب گزارشی در این جلسه به اعضا ارایه شد.

در مقایسه دو ماهه نخست سال گذشته با دو ماهه نخست امسال در حوزه کشفیات با اقدامات خوب و موثر ناجا شاهد رشد ۱۷ درصدی بودیم؛ به شکلی که ۹ تن و ۱۹۵ کیلوگرم میزان کشفیات بوده و ۱۰ درصد نیز شاهد افزایش دستگیری‌ها یعنی به تعداد ۲۴ هزار و ۱۲۹ نفر بودیم.

وی افزود: در حوزه مقابله با لابراتوارها اقدامات بسیار خوبی انجام شده، اما به دلیل رشد لابراتوارها در یکی از کشورهای همسایه شرقی که ورود محموله ۸۵۰ کیلوگرمی شیشه را به کشور شاهد بودیم که خوشبختانه این محموله کشف و ضبط شد، مقابله بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته برای نگهداری معتادان متجاهر ظرفیت ۸۰۰۰ نفری داشتیم، اما با اقدامات مشترک موثر ظرفیت استان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسید که در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمع‌آوری شده و ۱۰۰۰ نفر در دست اقدام است. همچنین ۱۷ درصد انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر در مقایسه دو ماهه نخست سال گذشته و امسال، افزایش را نشان می‌دهد. اسدی ادامه داد: در حوزه خودروهای توقیفی شاهد کاهش ۲۸ درصدی و موتورسیکلت‌ها کاهش ۲۷ درصدی را به همراه داشته که نشان می‌دهد پلیس به صورت هدفمند در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اقدام می‌کند.

او در مورد افزایش قیمت مواد مخدر نیز گفت: مواد مخدر مانند سایر بخش‌ها شاهد افزایش قیمت بوده که این افزایش در حوزه تریاک و هروئین دیده می‌شود، اما در شیشه شاهد کاهش ۴۹ درصدی بودیم که علت آن نیز افزایش تعداد لابراتوارها در کشور همسایه شرقی ما بوده است.

از سوی دیگر نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه ایران به تنهایی مانع ورود مواد مخدر به کشور‌های اروپایی شد، گفت: تداوم امنیت اروپا در گروی همکاری با ایران در مبارزه با مواد مخدر است.

یحیی‌کمالی‌پور در رابطه با لزوم همکاری اروپا برای مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران از اوایل انقلاب تاکنون به صورت یکجانبه در مقابل حجم بالایی از تولید و قاچاق مواد مخدر ایستادگی و مبارزه کرده و تاوان‌های سنگینی داده‌ است، در واقع ما دژ محکمی برای امنیت‌سازی کشورهایی شدیم که نه تنها به ما کمک نمی‌کنند، بلکه از فرصت‌هایی که در اختیارشان قرار می‌دهیم به عنوان تهدید علیه خودمان استفاده می‌کنند.

نایب‌رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های رییس پلیس مبارزه با موادمخدر مبنی بر اینکه کشور‌های اروپایی باید سهمشان را در مورد مبارزه با مواد مخدر بپردازند، افزود: نباید به تنهایی تبعات و هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر را متحمل شویم که قسمت اعظم آن مصرف داخلی نداشته و تنها از طریق کشورمان به سایر کشور‌های اروپایی ترانزیت می‌شود.

کمالی‌پور با بیان اینکه ایران به تنهایی مانع ورود موادمخدر به کشور‌های اورپایی شد، تصریح کرد: اگر کشور‌های اروپایی مایل‌اند این امنیت تداوم داشته باشد باید برای مبارزه با مواد مخدر با ایران همراه و همگام شوند و سهمشان را برای برقراری شرایط امن پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha