عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از اظهارنظر رئیس اسبق سازمان غذا و دارو که نمایندگان مجلس را متهم به استفاده از رانت در این حوزه کرده ضمن اشاره‌به‌اینکه پیرصالحی خود از عوامل ایجاد رانت در این سازمان بوده از وزارت بهداشت خواست تا اسامی نمایندگان رانت‌خوار را اعلام کند.

چرا مدیران سازمان غذا و دارو در بخش خصوصی هم فعالیت دارند؟/وزارت بهداشت اسامی نمایندگانی که به دنبال رانت هستند را اعلام کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از اظهارنظر رئیس اسبق سازمان غذا و دارو که نمایندگان مجلس را متهم به استفاده از رانت در این حوزه کرده ضمن اشاره‌به‌اینکه پیرصالحی خود از عوامل ایجاد رانت در این سازمان بوده از وزارت بهداشت خواست تا اسامی نمایندگان رانت‌خوار را اعلام کند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، در مورد اظهارنظر رئیس سابق سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه جداسازی غذا از سازمان غذا و دارو را که برخی نمایندگان مجلس پیگیری کردند، خطر بزرگی برای امنیت غذایی است، گفت: سازمان غذا و دارو دارای مسئولیت‌های گسترده‌ای بوده و حیطه اختیارات بسیار بزرگی دارد، چرا که تمام محصولات سلامت‌محور اعم از دارویی، آرایشی، آشامیدنی، مکمل‌ها و تجهیزات پزشکی در قالب تولید، توزیع و واردات باید از این کانال وارد کشور شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون بعد از گذشت چهل سال نتوانسته‌ایم این سازمان را با یک ساختار متناسب با شرایط کشور مهیا کنیم، به همین دلیل نمایندگان مجلس از سال‌های گذشته دغدغه‌هایی را در این حوزه دارند.

چرا مدیران سازمان غذا و دارو در بخش خصوصی هم فعالیت دارند؟

وی تصریح کرد: ما باور داریم بسیاری از افرادی که در سازمان غذا و دارو در عرصه مدیریت دخالت داشته‌اند، در بخش خصوصی نیز فعال هستند، و این در حالی است که نباید بخش حاکمیتی غذا و دارو هم مجوز صادر کند، هم نظارت داشته باشد و هم در بخش خصوصی فعال باشد، چرا که این روش در هیچ نقطه از دنیا متداول نیست.

قربانی با بیان اینکه خوشالیم وزیر بهداشت و درمان با جدیت و شهامت به حوزه غذا و دارو ورود پیدا کرده و درصدد است تغییراتی را در این سازمان ایجاد کند، یادآور شد: در مورد صدور برچسب اصالت مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد، میلیاردها تومان بالا و پایین رفته است، چه کسی می‌خواهد بر این بخش نظارت کند؟ آن هم در شرایطی که واردکننده، ناظر و صادر‌کننده برچسب اصالت یکی است، بنابراین نمی‌توان از این روند به غیر از رانت برداشت دیگری داشت.

وی افزود: بسیاری از تصمیمات سازمان غذا و دارو در ساختمانی واقع در سعادت‌آباد اتخاذ می‌شود یا امضاهای طلایی که مسئولان این سازمان به نحوی در آن دخالت دارند، بنابراین این اقدام وزیر بهداشت و درمان بسیار خوب بوده و نگاه نمایندگان هم بر این بوده است.

اظهارنظر رئیس سابق سازمان غذا و دارو در مورد نمایندگان دور از اخلاق و ادب بود

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: این اظهارنظر آقای پیرصالحی در زمان خداحافظی از سازمان غذا و دارو را دور از اخلاق و ادب می‌دانم ، بنابراین از وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های مربوطه در این حوزه می‌خواهم طبق ادعای این فرد ، اسامی نمایندگانی که به دنبال رانت هستند را اعلام کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر یک نماینده مجلس مچ یک مدیر متخلف رانت‌خوار را گرفته است، امروز باید این گونه متهم شود؟، بنابراین انتظار می‌رفت این اخلاق و ادب از سوی آقای دکتر پیرصالحی رعایت می‌شد، هر چند وی نیز خود از عوامل ایجاد رانت در سازمان غذا و دارو بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha