چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 273057

زیبا و جوان ماندن با مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کنید. برای این کار طب سنتی به شما راهکارهایی معرفی می کند که شما را همیشه زیبا و جوان نگه می دارد.

با طب سنتی جوان و زیبا بمانید!

سلامت نیوز: زیبا و جوان ماندن با مواد طبیعی را جایگزین مواد شیمیایی کنید. برای این کار طب سنتی به شما راهکارهایی معرفی می کند که شما را همیشه زیبا و جوان نگه می دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز، قطعا تا امروز درباره موادبهداشتی طبیعی و محصولات آرایشی با منشا گیاهی شنیده یا از این محصولات استفاده كرده‌اید. محصولاتی كه با كمك مواد طبیعی موجود در طبیعت تهیه و تولید می‌شود تا كمترین عوارض و اثر سوئی را روی پوست، مو و شادابی و نشاط افراد داشته باشد.
شاید كمتر توجه كرده باشید تركیبات اصلی این محصولات كه از تركیب مواد طبیعی، گیاهان، سبزی‌ها، میوه‌ها و مواد معدنی در طبیعت با تركیب با مواد پایه و روغن‌های پایه در لابراتوارها تهیه می‌شوند، خود به تنهایی می‌توانند تاثیرات قوی، موثر و شفابخشی برای نشاط و سلامت پوست و موی ما به همراه داشته باشند.
اگرچه آماده كردن و تهیه جوشانده، لوسیون یا ماسك پوست و مو از این موادطبیعی كمی وقت‌گیر و دشوار است اما اثرات درمانی منحصر به فرد این مواد طبیعی آنقدر قابل توجه است كه به یك بار امتحان كردن آن می‌ارزد.

طرز تهیه ماسک جو

این روزها استفاده از كرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی با منشا گیاهی در میان بسیاری از خانم‌ها رواج یافته است؛ این محصولات كه با استفاده از كرم‌های پایه، عصاره و اسانس مواد طبیعی و گیاهان ساخته می‌شوند علاوه بر آنكه آسیبی به پوست وارد نمی‌كنند، می‌توانند تاثیرات درمانی فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشند.
در صورت دسترسی به این محصولات بهتر است با جایگزین كردن آن‌ها به جای محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، سلامت پوست و موی خود را تضمین كنید در غیراین صورت می‌توانید با استفاده از تركیب آرد خالص جو و مقدار اندكی ماء‌الشعیر بدون افزودنی‌های مجاز ماسكی تهیه كنید و آن را به‌مدت 20 دقیقه تا نیم‌ساعت روی پوست خود قرار دهید. این ماسك علاوه بر آنكه موجب طراوت و نرمی پوست‌تان می‌شود، لك‌های پوست شما را نیز از بین می‌برد.

اسپری مو بسازید

حتما تا به حال برای‌تان پیش آمده كه در برخی از آرایشگاه‌ها، آرایشگر یا متخصص زیبایی پس از آرایش و پیرایش موی شما، مقداری ماءالشعیر طبیعی روی موهای شما اسپری كند. از دیدگاه این افراد استفاده از ماءالشعیر و اسپری‌كردن آن روی موها موجب درخشندگی و شفافیت موها می‌شود. البته این دیدگاه صحیح است اما باید توجه داشت كه مداومت و استمرار این كار است كه موجب درخشندگی و شفافیت موهای شما می‌شود. برای این منظور می‌توانید هر روز بعد از استحمام و شستن موهای‌تان در حالتی كه رطوبت آن‌ها را گرفته‌اید و تنها نم‌اندكی روی موهای‌تان باقی مانده است، ماءالشعیر طبیعی و بدون مواد افزودنی را روی موهای‌تان اسپری كنید.

اگر پوست‌تان خشک است...

روغن كرچك طبیعی و خالص خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد به‌صورتی كه تنها ماساژ چند قطره از آن روی پوست سر در مدت زمان كوتاهی می‌تواند خواص درمانی چشمگیری را از خود به نمایش بگذارد. استفاده از این روغن تنها به افرادی كه دچار خشكی پوست، خشكی مو و دارای موهای شكننده هستند، توصیه می‌شود. در این صورت می‌توانید با كمك 10 تا 15 قطره روغن كرچك طبیعی پوست سر و موهای خود را ماساژ دهید. تكرار این كار 2 تا 3 بار در هفته كمك می‌كند تا از میزان خشكی پوست و مو به مرور كاسته شده و موها نرم و خوش حالت شوند. بهتر است پس از ماساژ سر با روغن كرچك با كمك یك حوله كه با كمك بخار اتو یا بخار آب آن ‌را گرم و مرطوب كرده‌اید سر خود را بپوشانید تا میزان جذب روغن را افزایش دهید.

اگر جای جوش روی صورت‌تان است...

گیاه میخك از جمله گیاهان دارویی است كه برای تهیه و تولید بسیاری از كرم‌های لایه‌بردار با منشا گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از عصاره یا اسانس این گیاه در تهیه بسیاری از كرم‌های طبیعی و صنعتی استفاده می‌شود. برای استفاده از گیاه تازه میخك در منزل به‌منظور از بین بردن جای جوش و زخم‌های باقی مانده از آن می‌توانید. 100 گرم از این گیاه را درون آب ریخته و به‌مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید تا عصاره آن باقی بماند. این عصاره را صاف كرده و اجازه دهید تا خنك شود سپس می‌توانید با كمك یك پنبه یا پد كوچك این لوسیون را روی صورت خود به‌خصوص روی لك‌ها و جای باقی مانده از جوش‌ها بمالید.

اگر منافذ پوست‌تان زیاد است...

سفیده تخم مرغ به‌دلیل خاصیت منقبض‌ كننده‌ای كه دارد از جمله مواد طبیعی است كه برای از بین بردن منافذ باز پوست صورت و غذارسانی به سلول‌های پوست كمك می‌كند.  برای اثر بخشی بیشتر لازم است یك ساعت قبل از حمام كردن‌ سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا كرده و پس از حمام كردن یا هر روز صبح روی صورت خود ماسك كنید. از طرفی ماسك‌كردن سفیده تخم مرغ روی موی سر یك ساعت قبل از حمام‌كردن به نرم شدن و درخشندگی موها كمك می‌كند.

اگر پوست‌تان افتادگی دارد....

گیاه اسطوخودس به‌دلیل خواص درمانی منحصر به فردی كه دارد از جمله گیاهان دارویی است كه بسیار مورد توجه درمانگران و متخصصان پوست و مو قرار می‌گیرد. یكی از خواص منحصر به فرد این گیاه پیشگیری از شلی و آویزان شدن پوست با افزایش سن است. با كمپرس كردن جوشانده این گیاه روی صورت خود و ماساژ آن می‌توانید از بروز افتادگی و شلی پوست و عضلات صورت پیشگیری كنید. برای تهیه این جوشانده كافی است 200 گرم از این گیاه را درون آب جوش ریخته و به‌مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید. سپس مایع به‌دست آمده را صاف و خنك كرده و آن را به كمك یك دستمال نخی تمیز روی صورت كمپرس كنید.

اگر پاک کننده طبیعی می خواهید...

عصاره گل سرخ یكی از بهترین مواد و تونیك‌های طبیعی به‌منظور پاكسازی پوست و تمیز كردن مواد آرایشی از روی صورت است. استفاده مداوم از این عصاره و تونیك علاوه بر تاثیرات پاكسازی پوست به از بین رفتن زبری پوست كمك كرده و موجب لطافت و شادابی آن می‌شود. این محصول طبیعی به جهت خاصیت انقباضی كه دارد به جمع شدن منافذ پوستی نیز كمك می‌كند. دقت داشته باشید استفاده از گلاب طبیعی و خالص می‌تواند به‌صورت روزانه برای پاكسازی صورت از آلودگی‌ها و گرد و غبار محیط بیرون از خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حتما لازم نیست از این عصاره طبیعی و خوشبو برای پاكسازی مواد آرایشی صورت‌تان استفاده كنید.

اگر چشمان‌تان خسته است...

 قطعا تا امروز از مادر یا مادربزرگ خود درباره خواص درمانی گیاه چای بسیار شنیده‌اید. دم كرده این گیاه از زمان‌های بسیار دور برای تسكین، آرامش بخشی و از بین بردن خستگی چشم در میان مردم رایج بوده است. البته با این تفاوت كه در گذشته گیاه چای به‌صورت طبیعی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه برگ چای طی فرآیندی صنعتی به دست مخاطب می‌رسد بنابراین خواصی كه در این مطلب به آن اشاره می‌كنیم مربوط به برگ‌های چای طبیعی است كه به روش سنتی تهیه شده و دم می‌شود.

درمانگران طب سنتی كمپرس چشم و عضلات اطراف آن را با دم كرده گیاه چای بسیار مفید می‌دانند. آن‌ها معتقدند این دم كرده خستگی عضلات چشم را برطرف كرده و به نشاط، شادابی و جوانی چشم‌ها كمك می‌كند.

اگر نگران نور آفتاب هستید...

عصاره اسطوخودوس یكی از بهترین و طبیعی‌ترین مواد برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن پوست به واسطه نور آفتاب است. با آغشته كردن پوست دست و صورت خود به عصاره این گیاه می‌توانید، علاوه‌بر مراقبت از پوست‌تان در مقابل تابش خفیف نور خورشید از سرخ‌ و پوسته‌شدن آن نیز پیشگیری كنید. تركیب عصاره یا روغن دو گیاه بومادران و كنجد نیز برای پیشگیری از آفتاب سوختگی بسیار مفید شناخته شده است.

اگر پوست‌تان چرب است...

افرادی كه از چربی پوست‌شان رنج می‌برند، با استفاده تركیبی از آرد جوی دوسر با ماست، می‌توانند از چربی پوست و عوارض احتمالی آن راحت شوند. با استفاده از این تركیب به‌ویژه در مناطق چرب پوست مثل اطراف بینی، پیشانی و چانه می‌توان میزان چربی پوست را كنترل و در نهایت درمان كرد.

اگر چشم‌تان پف آلود است...

بسیاری از درمانگران كمپرس سیب زمینی رنده شده روی چشم را بهترین راه برای درمان پف چشم می‌دانند. برای تهیه این كمپرس، سیب‌زمینی خام را رنده كرده و آن را درون پارچه‌ای بسیار نازك قرار داده و روی پف چشم‌ها بگذارید. پس از 20 دقیقه تاثیر معجزه‌آسای سیب‌زمینی را در برطرف كردن پف چشم خواهید دید.

 درمان باز بودن منافذ پوست با مریم گلی

بسیاری از خانم‌ها از باز شدن منافذ پوست‌شان شكایت دارند. درمانگران طب سنتی، كمپرس جوشانده 3 گیاه مریم گلی، آویشن و مرزنگوش را برای درمان این عارضه توصیه می‌كنند. برای تهیه این محلول، برگ‌های تازه و سبز این سه گیاه را به تعداد مساوی در آب ریخته و بگذارید تا بجوشد. پس از آن ماده به دست آمده را صاف كرده و بگذارید سرد شود. كمپرس كردن این محلول كمك می‌كند تا منافذ باز موجود در پوست‌های چرب بسته و منقبض شود.

 مریم گلی و زیبایی لثه‌ها

تهیه دهان شویه با برگ‌های سبز و تازه مریم گلی و ماساژ لثه‌ها با این دهان شویه تاثیر زیادی در استحكام، حفظ زیبایی و رنگ لثه‌ها و دندان‌ها خواهد داشت. برای تهیه این دهان شویه، برگ‌های تازه مریم گلی را دم كرده و چای تهیه شده از این گیاه را پس از سرد شدن به‌عنوان دهان شویه استعمال كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha