استفاده از محصولات زیبایی و صاف کننده مو عوارضی را برای بدن دارند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

بلایی که صاف کردن دائمی مو سرتان می‌آورد

سلامت نیوز:استفاده از محصولات زیبایی و صاف کننده مو عوارضی را برای بدن دارند که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  کراتینه کردن مو یکی از اقداماتی است که معمولا برای زیبایی مو‌ها و صاف کردن آن‌ به کار گرفته می‌شود، در تبلیغات مربوط به کراتینه کردن همواره مدعی می‌شوند که با استفاده از این اقدام مو‌ها صاف و شفاف خواهند شد، اما این روش عوارض ناخواسته‌ای دارد که در ادامه به آن‌ اشاره می‌کنیم.


عوارض جانبی کراتینه
کراتینه نوعی پروتئین طبیعی در پوست، مو و ناخن‌ها است که به زیبایی هر چه بیشتر کمک می‌کند همچنین این پروتئین در محصولات زیبایی و آرایشی به کار گرفته می‌شود، اما در محصولات آرایشی بهداشتی همراه با فرمالدئید‌ها هستند که انجمن سرطان امریکا این ماده را به عنوان ماده‌ای کارسینوژن معرفی کرده است.

این موضوع به این معنی است که فرمالدئید‌ها موجب سرطان خواهد شد و نوع گازی آن هم می‌تواند به هوا وارد شود البته هنوز عوارض درمان‌های کراتینه به طور گسترده گزارش نشده است همچنین عوارض طولانی مدت این روش مورد آزمایش قرار نگرفته است که باید روی آن بررسی‌های لازم صورت گیرد؛ مهم است که آثار جانبی و خطرات مربوط به کراتینه کردن را بدانید تا در انتخاب محصولات حاوی این ماده دقت کنید.


کراتینه کردن چه فایده‌ای دارد؟
مردم معمولا از کراتینه برای زیبایی مو‌های خود استفاده می‌کنند و انواع مختلفی از درمان‌های کراتینه کردن وجود دارد که می‌توان به صاف شدن موها، شفاف شدن آن، پرپشت شدن و ضخیم شدن آن اشاره کرد.


راه‌های طبیعی صاف شدن مو
اگر چه کراتینه کردن می‌تواند به بهبود ظاهر مو‌ها کمک کند، اما روش‌های طبیعی هم وجود دارد که همین کارکرد را به دنبال خواهد داشت.
 
مو‌های وز و فر به طور طبیعی خشک‌تر از مو‌های عادی هستند بنابراین با اجتناب از شست‌وشوی زیاد می‌توان وز یا فر مو‌ها را کاهش داد؛ علاوه بر آن محصولات مرطوب کننده مو می‌تواند به حفظ شفافیت و صاف بودن مو‌ها کمک کند که می‌توان از روغن آرگان، زیتون، نارگیل و آفتابگردان برای این منظور بهره گرفت.
 
 فرمالدئید‌ها چه خطراتی برای بدن دارد؟
برخی از مردم نسبت به مصرف مواد شیمیایی حساس هستند و فرمالدئید‌ها از جمله مواد شیمیایی هستند که عوارضی همچون سرطان در پی دارند، مطالعات پزشکی خطرات مربوط به فرمالدئید را فهرست کردند که می‌توان علاوه بر سرطان به واکنش‌های آلرژیک، خارش، سرخ شدن، جوش‌های پوستی، سردرد، حالت تهوع، ریزش مو و تغییر در خلق وخو اشاره کرد.
 
این ماده در محصولات صنعتی زیبایی همچون لاک ناخن، شامپو، محصولات پاک کننده، حشره‌کش‌ها و شفاف کننده‌های مو وجود دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha