معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند،گفت: تاکنون ۳۳ درصد افراد تحت پوشش در طرح سنجش فشار خون غربالگری شده‌اند.

۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند،گفت: تاکنون ۳۳ درصد افراد تحت پوشش در طرح سنجش فشار خون غربالگری شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره «آخرین اقدامات این دانشگاه در طرح ملی کنترل فشار خون»، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروه هدف ما در این طرح افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی هستند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آنها بالای ۳۰ سال بوده و گروه هدف ما هم همین افراد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه شاخص خوب کار کردن ما در طرح ملی کنترل فشار خون این است که ۵۰ درصد از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال را در منطقه تحت پوشش خود را مورد سنجش قرار دهیم، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: هدفی که وزارت بهداشت برای ما تعیین کرده است سنجش فشار خون بیش از ۸۰۰ هزار نفر است، اما ما تلاش می‌کنیم که این تعداد را افزایش دهیم.

عشرتی یادآور شد: برنامه‌ریزی ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران این است که در مناطقی مانند مراکز جامع سلامت که کارهای روزانه مانند واکسیناسیون و دیگر اقدامات درمانی انجام می‌شود، موضوع سنجش فشار خون نیز انجام گیرد.

وی اضافه کرد: ما در ۳۱۴ مرکز شامل خانه‌های بهداشت روستایی و پایگاه‌های سلامت شهرها، ۱۱۰ ایستگاه در محل‌های پررفت‌وآمد مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ترمینال‌ها و ایستگاه‌های مترو کار سنجش فشار خون افراد را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲، شمال غرب و غرب تهران و شهرهای قدس، ملارد، بهارستان، شهریار و رباط‌کریم جزو مناطق تحت پوشش و اجرای طرح سنجش فشار خون هستند، گفت: در کنار این مراکز و ایستگاه‌ها، ۶۸ ایستگاه بیمارستانی، ۲۲ داروخانه و حدود ۱۰۰ خانه بهداشت کارگری در کارخانه‌ها در طرح ملی سنجش فشار خون شرکت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سنجش فشار خون در ادارات منطقه تحت پوشش و مراکز برگزاری نماز جمعه نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا روزانه ۳ درصد افراد تحت پوشش خود را غربالگری کنیم که پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز اجرای طرح تاکنون، ۳۳ درصد از افراد تحت پوشش را مورد سنجش قرار داده و بیماریابی کرده‌ایم.

عشرتی متذکر شد: در ایستگاه‌های موقت سنجش فشار خون تاکنون ۱۷۸ هزار نفر غربالگری شده‌اند که دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را به دست آورده است؛ ضمن اینکه حدود ۱۱۰۰ نفر از پرسنل و نیروهای داوطلب نیز در این طرح مشارکت دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha