براساس گزارش کمیسیون آموزش در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات که در مجلس قرائت شد، دانشگاه آزاد به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه مقصر هستند.

مقصربودن دانشگاه آزاد در حادثه واژگونی اتوبوس

سلامت نیوز:  براساس گزارش کمیسیون آموزش در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات که در مجلس قرائت شد، دانشگاه آزاد به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه مقصر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات را در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس قرائت کرد.

طبق جمع‌بندی این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه و در مواردی که ذکر شد مقصر هستند.

همچنین با بررسی صورت گرفته مشخص شد که استفاده از تله‌کابین برای جابه‌جایی حدود ۴۰ هزار دانشجوی این واحد و با توجه به قرارگیری ساختمان‌های دانشگاه در محل‌های مختلف این مجموعه امکان منطقی ندارد.

همچنین براساس این گزارش موارد متعددی از سهل‌انگاری مدیران دانشگاه آزاد و رؤسا و معاونان واحد علوم تحقیقات در خصوص بی‌تدبیری در این حادثه وجود دارد که این موارد شامل قبل از حادثه (نظیر عدم رعایت موارد ایمنی راه و عدم نظارت بر پیمانکار) و بعد از حادثه (نظیر باقی ماندن موارد عدم ایمنی) است که از سوی کمیسیون در حال پیگیری از مقامات قضائی و نتیجه آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha