معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت گفت: 35 درصد از رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره آموزشی مدیریت را طی نکرده‌اند.

35 درصد از رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره آموزشی مدیریت ندیده‌اند

سلامت نیوز: معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت گفت: 35 درصد از رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره آموزشی مدیریت را طی نکرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت امروز در دوره ملی توانمندسازی رؤسای بیمارستان‌های دانشگاه‌ها ودانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور، اظهار داشت: بیمارستان‌ها بیشترین سهم را در منابع مالی دارند و نحوه مدیریت در این نهادها می‌تواند بر عملکرد نظام سلامت تاثیر چشمگیری داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش آموزش مستمر مدیران بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: 35 درصد از مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها هیچ دوره مدیریت آموزشی مدیریت را طی نکرده‌اند. بنابراین نیاز به برنامه آموزشی ضرورت اجتناب‌ناپذیری است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت یادآور شد: برخلاف آنچه در ذهن ماست که عمده خطاهای درمانی مربوط به پزشکان و پرستاران است باید گفت این موضوع مربوط به مدیران و سیستم‌های نامناسب است.

تقوی‌نژاد بحث توسعه حرفه‌ای گری و ارزیابی مدیریتی نظام سلامت ، تربیت مدیران شایسته آینده، تحلیل و بازنگری ساختار مدیریت سلامت، شبکه‌سازی بیمارستان‌های کشور در ارتباط آن با توسعه مدیریت بین‌المللی نظام سلامت را از جمله برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت برشمرد.

وی متذکر شد: در ابتدای ورودم به وزارت بهداشت متوجه شدم 158 نوع نظام پرداخت وجود دارد که باید ساماندهی شود. ضمن اینکه حدود 15 درصد از هزینه‌هایی که در بیمارستان‌ها می‌شود به جز دارو در بخش‌های تدارکاتی هزینه می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت  بحث مدیریت بحران و وجود پرسنل مجرب در حوادث و بلایا را از جمله مسائل جدی در حوزه بیمارستان‌های کشور عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha