وزیر بهداشت با بیان اینکه10 هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم و آن را دریافت می‌کنیم، گفت: در هفته‌های آتی بدهی بیمارستان‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

پرداخت نقدی بدهی بیمارستان‌ها در هفته‌های آتی

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با بیان اینکه10 هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم و آن را دریافت می‌کنیم، گفت: در هفته‌های آتی بدهی بیمارستان‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در دوره ملی توانمندسازی بیمارستان‌های دانشگاهی ودانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی کشور با اشاره به اهمیت توسعه یافتگی و توجه به شاخص‌های آن اظهار داشت: یکی از علاقمندی‌های بنده در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم در شاخص‌های توسعه یافتگی بود. کشور توسعه یافته کشوری است که بتواند نیروی انسانی را تبدیل به سرمایه انسانی کند واین امکان پذیر نخواهد بود مگر از مسیر آموزش. ضمن اینکه در ادبیات توسعه، انسان ابزار توسعه نیست بلکه انسان توسعه یافته هدف غائی توسعه است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته،‌خاطرنشان کرد: در تمام 12 برنامه‌های توسعه قبل و بعد از انقلاب هرگز نگفته‌ایم جایگاه انسان توسعه یافته در کجای برنامه توسعه ملی است. در نتیجه بنده از اولین روزهایی که به وزارت بهداشت آمدم خواستم در راستای توانمندسازی نیروی انسانی گام بردارم.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای نظام سلامت افزود: نظام سلامت دستاوردهایی داشت که قبلا نداشت و امروز یکی از توانمندی‌های نظام سلامت خدمت در قالب سیستم بیمارستانی است به طوری که دیگر نیازمند اعزام بیمار به خارج از کشور نیستیم. ضمن اینکه 97 درصد داروها در داخل کشور ساخته می‌شود و برای سه درصد باقیمانده نیز برنامه داریم.

نمکی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح توانست پرداختی از جیب بیمار را کاهش دهد و باعث اعزام و ماندگاری پزشک در نقاط محروم شده و در راه اصلاح هتلینگ و زیرساخت‌های بستری گام بردارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به توزیع امکانات در مناطق مختلف بیان داشت: امروز در صدد هستیم به جای ایجاد بخش‌های ICU و CCU تلاش کنیم پای فرد به این بخش‌ها کشیده نشود.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح کنترل فشار خون در کشور یادآور شد: حداقل 40 درصد از جمعیت کشور که به پرفشاری خون مبتلا هستند از مشکل خود آگاهی ندارند ضمن اینکه از 380 هزار مرگ روی داده در کشور در سال 97 هزار مرگ مربوط به فشار خون بوده و 161 هزار نفر به دلیل فشار خون و بیماری‌های مرتبط با آن از دست رفته‌اند.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت در راستای تقدم بهداشت بر درمان و تقدم درمان سرپایی به بستری گام برداشته‌ایم، افزود: بنده امروز به جیب خالی بیمارستان‌ها آگاه هستم و اعلام می‌کنم در هفته‌های آتی 10 هزار میلیارد تومان که از سازمان تامین اجتماعی طلب داریم را دریافت می‌کنیم و به صورت نقدی بدهی بیمارستان‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکل نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: مجوز استخدام 20 هزار نیرو را گرفته‌ایم که 10 هزار نیروی آن در نیمه اول و 10 هزار نیروی بعد نیز در نیمه دوم سال جذب می‌شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سالی سخت‌تر از امسال در طول بعد از انقلاب در حوزه اقتصادی در کشور نمی‌شناسم، بیان داشت: شیوه اداری بیمارستانی دانشگاهی و موضوع اداره هیأت امنایی بیمارستان‌ها و دادن اختیارات به آنها از موضوعاتی است که به آن توجه می‌کنیم.

نمکی اضافه کرد: بیمارستان‌هایی داریم که در راهروی بیمارستان مریض را می‌خوابانند و این در حالی است که تعدادی تخت بیمارستانی را با فشار نمایندگان و بی‌تدبیری در نقاط مختلف ایجاد کردیم و این‌ مراکز هزینه سرسام‌آور دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های بزرگ باید بیمارستان‌های کوچک را در نظر گرفته و پوشش دهند، افزود: پیشنهاد دارم تا بیمارستان‌ها هلدینگ تشکیل دهند. به شکلی که بیمارستان‌های بزرگ بیمارستان‌های کوچک را به شکل زنجیره‌ای اداره کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بنده ایستاده‌ام تا به منابع نظام سلامت سرو سامان بدهم،افزود: باید در این مسیر شما رؤسای بیمارستان‌ها کمک کنید و نمی‌شود برای یک مریض صد برابر کشورهای پیشرفته دنیا هزینه کنیم.

نمکی تاکید کرد:‌هر تصمیم‌گیری ما به جای اینکه پیوست سلامت، اجتماعی و محیط زیستی داشته باشد باید پیوست حمایت از فقرا داشته باشد و نباید چراغ امید مردم فرودست را خاموش کنیم.

وی با تاکید بر متمرکز کردن خدمات در بیمارستان‌ها، خاطرنشان کرد: باید موضوع اقتصادی شدن بیمارستان‌ها را جدی بگیریم ضمن اینکه باید سیستم مالی بیمارستان‌ها تغییر کرده و به سمت سیستم‌های مدرن مالی حرکت کنیم و فاصله پرداخت بخش‌های مختلف کادر پزشکی، نرم‌هایی داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید برای بخش خصوصی ایجاد انگیزه کنیم،‌گفت: باید به بیمارستان‌های خصوصی نیروی طرح مجانی به آنها بدهیم.

نمکی با اشاره به پرونده راه‌اندازی پرونده الکترونیک خاطرنشان کرد: مصمم شدیم تا پایان بهار این طرح را به سرانجام برسانیم و منتظر هستیم رئیس‌جمهور برای رونمایی و افتتاح آن شرکت کرده و این در حالی است که اکنون همه مردم پرونده الکترونیک سلامت دارند.

وی با تاکید بر اینکه هدف غایی ما رضایتمندی مردم است، بیان داشت: بنده قطعا در مقابل جریانی که به مردم بی‌احترامی کند، می‌ایستم و خطاب به رؤسای بیمارستان‌ها گفت باید سیستم اعمال مستمر مدیریت برای ارزیابی افکار عمومی را در بیمارستان‌ها طراحی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha