عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان نیروهای پزشکی حتی پزشکان متخصص در برخی از مناطق به حد نصاب نرسیده و بسیاری از مراکز درمانی در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند.

مراکز درمانی مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: میزان نیروهای پزشکی حتی پزشکان متخصص در برخی از مناطق به حد نصاب نرسیده و بسیاری از مراکز درمانی در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، طی روزهای گذشته مخاطبان با ثبت سوژه‌ای با عنوان «شکستن انحصار بازار پزشکی و دندانپزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو» خواستار پیگیری این موضوع از طریق خبرنگاران شدند.

در این راستا، محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه توزیع نیروی انسانی متخصص پزشکی در مناطق محروم همواره مورد بحث کارشناسان بوده است، توضیح داد: در سال‌های گذشته وقتی متخصصی به منطقه محروم اعزام می‌شد طرح خود را می‌فروخت و دوباره به شهرستان و مراکز استان‌های برخوردار بازمی‌گشت.

وی تصریح کرد: برای حضور این نیروها در مناطق محروم سخت‌گیری‌هایی صورت گرفت و این موضوع در حال اعمال شدن است.

قربانی با اشاره به سهمیه مناطق محروم در رشته‌های پزشکی توضیح داد: برای رفع کمبود پزشک در این مناطق سهمیه‌ای برای ‌آنها تعیین شد و افرادی که در سهمیه مناطق محروم پذیرفته می‌شوند الزام به ارائه خدمت دارند و حق انتقال آنها به مراکز استان وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: میزان نیروهای پزشکی حتی پزشکان متخصص در برخی از مناطق به حد نصاب نرسیده و بسیاری از مراکز درمانی در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه هستند.

وی با بیان اینکه توزیع پزشک متخصص باید به درستی رعایت شود، گفت: در مواقعی کم‌کاری‌های دانشگاه علوم پزشکی مناطق محروم باعث بروز مشکلات می‌شود و این دانشگاه‌ها باید برای دریافت سهمیه بیشتر اقدام کنند.

قربانی با بیان اینکه کمبود پزشک در مقایسه با 5 سال گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: اما توجه داشته باشیم که همواره گزارش‌هایی از مناطق محروم در خصوص نبود یا کمبود پزشک به دست ما می‌رسد.

نماینده مجلس در پایان گفت: در برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی به استانداردهای بین‌المللی نرسیده‌ایم اما توجه کنیم که در برخی از رشته‌های دیگر آمار ما به استانداردهای بین‌المللی رسیده است. همچنین موضوع فارغ‌التحصیل شدن پزشکان مناطق محروم از دیگر مواردی است که با تحقق آن کمبود پزشک در این مناطق تا حدی رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha