متخصص تغذیه گفت: فشار اندوخته چربی به بافت همبند زیر سطح پوست باعث ایجاد سلولیت می‌شود

نشانه‌هایی هشداردهنده که از بیماری خاص در شما خبر می‌دهند

سلامت نیوز:متخصص تغذیه گفت: فشار اندوخته چربی به بافت همبند زیر سطح پوست باعث ایجاد سلولیت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،نرگس جوزانی متخصص تغذیه  درباره سلولیت اظهار کرد: سلولیت سطح ناصاف و ناهموار با فرورفتگی ها و برآمدگی‌هایی است که در نوجوانان و بزرگسالان و به خصوص خانم ها شیوع دارد.

وی ادامه داد: این نوع پدیده هیچ نوع مشکل پزشکی برای فرد نداشته  و تنها ظاهر شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جوزانی گفت: دلیل اصلی ایجاد سلولیت مشخص نشده است اما می‌دانیم سلولیت در اثر فشار اندوخته چربی به بافت همبند زیر سطح پوست ایجاد می شود.

متخصص تغذیه درباره علل بروز سلولیت تشریح کرد: هورمون هایی مانند استروژن، انسولین، نورآدرنالین، هورمون های تیروئیدی در شکل‌گیری سلولیت نقش زیادی دارند، همچنین بالا رفتن سن و نزدیک شدن به زمان یائسگی از عوامل تاثیرگذار بر روی سلولیت هستند، در این بین اگرچه سلولیت در افراد چاق بیشتر است اما به دلیل حضور سایر فاکتورهایی فرد لاغر هم به این مشکل مبتلا می شود.

وی ادامه داد: در این بین عامل ژنتیک هم بر بروز این بیماری تاثیر دارد؛ ژن های خاصی بر روی متابولیسم، سرعت ساخت و توزیع بافت چربی تاثیرگذار است. رژیم غذایی مناسب و سبک درست زندگی تاثیری بسزا بر روی تشکیل سلولیت دارند، این نوع مشکل در افراد چاق و سیگاری بیشتر اتفاق می افتد.

متخصص تغذیه درباره درمان سلولیت گفت: برای درمان این عارضه از روش هایی مانند امواج صوتی، لیزر، متودوکیوم، سابسیژن،کربوکسی تراپی استفاده می‌کنند و در کنار اینها ورزش و کاهش وزن هم موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: سابسیژن یعنی اکسیژن و کربوکسی تراپی در واقع وارد کردن کربن دی اکسید به زیر سطح بافت پوست آن هم توسط متخصص باعث درمان این نوع مشکل می‌شود.

جوزانی متذکر شد: روش هایی مثل کرایولیپولیز، مزوتراپی خیلی برای سلولیت توصیه نمی شود، میزان اثرگذاری آن ها کم تر است، بعضی از کرم‌ها و لوسیون ها هم می توانند روی بافت چربی تاثیر گذار باشند در حالی که داروهای خوراکی نمی‌توانند تاثیرات چندانی بگذارند.

                                   
                                        

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha