استاندار اصفهان با بیان اینکه به دلیل ساختار قانونی شورا، نمایندگان هیچ کدام از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی شورای عالی مقابله با کم‌آبی حضور نداشتند، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود جمع شده و وضعیت سد مطلوب است.

سلامت نیوز:استاندار اصفهان با بیان اینکه به دلیل ساختار قانونی شورا، نمایندگان هیچ کدام از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی شورای عالی مقابله با کم‌آبی حضور نداشتند، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود جمع شده و وضعیت سد مطلوب است.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عباس رضایی در مورد وضعیت زاینده رود با بیان اینکه دیروز جلسه هماهنگ ی شورای عالی مقابله با کم آبی به ریاست اردکانیان، وزیر نیرو در محل وزارت نیرو برگزار شد، گفت: در این نشست رهاسازی آب برای کشت بهاره کشاورزان استان اصفهان تصویب شد به شرط اینکه ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در اول شهریور برای کشت پاییزه در شهر تامین باشد.

    وی با بیان اینکه مدیریت آب رها شده به استان اصفهان واگذار شده است، افزود: در این نشست وزرای نیرو، جهادکشاورزی، صمت، سازمان محیط زیست و معاونت های این دستگاه ها، نماینده صنف کشاورزان و استانداران استان‌های اصفهان و چهار محال و بختیاری حضور داشتند.

به دلیل ساختار قانونی شورا نمایندگان هیچ کدام از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این نشست حضور نداشتند

رضایی با تاکید بر اینکه به دلیل ساختار قانونی شورا نمایندگان هیچ کدام از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این نشست حضور نداشتند، ادامه داد: در حال حاضر آب زاینده رود قطع است و باید با برگزاری نشست و هماهنگی‌های لازم بر اساس ضوابط در مورد جاری شدن آن تصمیم‌گیری شود.

وضعیت سد زاینده رود مطلوب است

استاندار اصفهان با بیان اینکه وضعیت سد زاینده رود مطلوب است، گفت: در حال حاضر ۷۸۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد جمع شده  در حالی که سال گذشته در چنین زمانی میزان آن حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب بود.

وی در مورد تاثیر تشکیل کارگروه احیا بر وضعیت زاینده رود، یادآور شد: به طور قطع اگر مصرف بهینه آب را داشته باشیم و صرفه جویی در مصرف آب که یکی از راه های شکرگزاری خداوند متعال برای بارش ها است انجام شود؛ انتظار می رود مردم قدر آب را بدانند، آن را بیهوده هدر ندهند و در مصارف آب کشاورزی، صنعت و خانگی نهایت دقت را داشته باشند.

هفته آینده جاری شدن آب در زاینده رود عملی می شود

رضایی با بیان اینکه هفته آینده جای شدن آب در زاینده رود عملی می شود، ادامه داد: احتمالا هفته آینده آب جاری خواهد شد اما زمان قطعی آن مشخص نیست، ضمن احترام به هموطنان عزیزمان در استان چهار محال و بختیاری اعلام می‌کنیم که هیچ حق اضافه ای نمی خواهیم و حق و حقوق آنها رعایت خواهد شد و با همدلی و هماهنگی می توان مصالح و منافع هر دو استان را در کمال برادری و برابری احصا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha