عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت حذف پدیده همراه بیمار از سیستم درمانی کشور، گفت: حذف این پدیده در زمانی ممکن می شود که به ازای هر سه بیمار یک پرستار وجود داشته باشد.

کیفیت خدمات پرستاری در کشور به شدت افت کرده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت حذف پدیده همراه بیمار از سیستم درمانی کشور، گفت: حذف این پدیده در زمانی ممکن می شود که به ازای هر سه بیمار یک پرستار وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز بهخ نقل از خانه ملت،حیدر علی عابدی ، با انتقاد از اینکه کیفیت خدمات پرستاری به دلیل عدم رعایت تناسب در میزان تخت بیمارستانی به کادر پرستاری در کشور به شدت افت کرده، گفت: در هیچ جای دنیا به همراه بیمار یا عضوی از خانواده بیمار اجازه داده نمی‌شود در بیمارستان‌ها کار پرستاری انجام دهد؛  این پدیده در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و تنها کشوری هستیم که از همراه بیمار به عنوان پرستار استفاده می‌کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در ایران باید یک نفر از اعضای خانواده همراه بیمار باشد این در حالی است که این پدیده مشکلات زیادی را برای بیماران، خانواده و سیستم بهداشت و درمانی کشور ایجاد می‌کند.

عابدی با انتقاد از اینکه در سال‌های اخیر نسبت به جذب پرستار به شدت بی توجهی شده است، ادامه داد: با کاهش تعداد پرستاران حوزه سلامت با مشکلات زیادی روبرو می‌شود؛ انتظار می رود با جذب 10 هزار پرستار در تیرماه سال جاری بخشی از مشکلات پرستاران کاهش یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حذف پدیده همراه بیمار از سیستم درمانی کشور، گفت: حذف این پدیده در زمانی ممکن می شود که به ازای هر سه بیمار یک پرستار وجود داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha