بارندگی‌های امسال هورالعظیم را سیراب کرده است. نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به تخریب حفاظ‌های مرزی تالاب هورالعظیم عنوان کرد: بخشی از آب این تالاب به دلیل شیب جغرافیایی زمین به سمت کشور عراق در حال انتقال است که سازمان مدیریت بحران و وزارت نیرو باید با ترمیم دایک‌های مرزی از انتقال آب جلوگیری کنند.

اجازه انتقال آب هورالعظیم به عراق داده نشود

سلامت نیوز:بارندگی‌های امسال هورالعظیم را سیراب کرده است. نماینده مردم دزفول در مجلس با اشاره به تخریب حفاظ‌های مرزی تالاب هورالعظیم عنوان کرد: بخشی از آب این تالاب به دلیل شیب جغرافیایی زمین به سمت کشور عراق در حال انتقال است که سازمان مدیریت بحران و وزارت نیرو باید با ترمیم دایک‌های مرزی از انتقال آب جلوگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،عباس پاپی‌زاده با اشاره به وضعیت تالاب هورالعظیم پس از بارندگی‌ها و سیلاب‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه گفت: شیب طبیعی و جغرافیایی تالاب هورالعظیم به سمت کشور عراق است و طبیعی است و منطقه‌ای که در عراق واقع شده عمق بیشتری نسبت به ایران دارد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سیل اخیر حدود 80 درصد هورالعظیم آبگیری شد و امروز نباید اجازه داد که آب از این تالاب مهم خارج شود. او تبخیر آب به دلیل گرما و حرکت آب به سمت عراق را دو علت کاهش سطح آب هورالعظیم برشمرد و به خانه ملت گفت:بین مرز ایران و عراق پیش از سیل‌های اخیر دایک (حفاظ خاکی) وجود داشت که در صورت وجود آب در تالاب اجازه عبور آب را نمی‌داد ولی در سیل اخیر دایک‌های مرزی ایران و عراق تخریب شد. 

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه عوامل بسیاری در ماندگاری آب هورالعظیم اهمیت دارد و ماندگاری آن نیز برای محیط زیست ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: عواملی مانند دخل و تصرف‌ها در تالاب، انتقال‌ آب و سپس برداشت‌های غیرمجاز از منابع آبی هور العظیم می‌تواند باعث کاهش تراز آبی تالاب هورالعظیم شود.او تصریح کرد: وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران باید نقاط تخریب شده را شناسایی و نسبت به بازسازی آن اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha