سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 273997

با یک آزمایش ساده می توانید در هر زمان نوع پوست خود اعم از چرب، خشک یا مختلط را برای انتخاب کرمهای مخصوص به آن تشخیص دهید.

با آزمایشی ساده نوع پوست خود را تشخیص دهید!

سلامت نیوز: با یک آزمایش ساده می توانید در هر زمان نوع پوست خود اعم از چرب، خشک یا مختلط را برای انتخاب کرمهای مخصوص به آن تشخیص دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، اغلب ما زمانی که برای درمان بیماری های پوستی خود نزد پزشک متخصص می رویم، در پاسخ به اینکه  آیا می دانیم پوستمان از کدام گروه انواع پوستها (چرب، خشک ویا مختلط ) است دچار شک و تردید شده و تشخیص آن را به پزشکمان واگذارمی کنیم، اما بهتر آن است که چون پوست انسان در هر مقطعی از زمان خاص خود برحسب تغییرات آب و هوایی ، جا به جایی و یا نوع سیستم بدن ممکن است دچار تغییر شود و گاهی از پوست چرب به پوست خشک و مختلط و یا بر عکس تغییر یابد، راه تشخیص نوع پوستمان را بدانیم تا درانتخاب کرمهای مخصوص آن دچار مشکل نشویم و این کار با یک آزمایش ساده که خود می توانیم در منزل انجام دهیم  به راحتی امکان پذیر است:

این آزمایش را 30 دقیقه بعد ازحمام کردن انجام دهید به خصوص حمامهای طولانی مدت که پوست شما کاملا در بخارحمام با جذب آب کافی مرطوب و آماده شده است.

پوستتان را با حوله به طوری که به آرامی گذاشته و برمی دارید، خشک کنید.

از دو عدد دستمال کاغذی تمیز استفاده کرده، هر کدام را از وسط جدا کنید تا چهار لایه دستمال نازک داشته باشید. دوعدد آن را روی گونه ها  و دو تای دیگر را روی پیشانی  و چانه پهن کنید و خوب بچسبانید.

 5 تا 7 دقیقه صبر کنید.

نتیجه :

پوست چرب

 اگر بر روی  همه ی دستمالها لکه های زرد چربی دیده شد، شما دارای پوستی چرب هستید.


پوست خشک

اگر دستمال کاغذی ها فقط حالت رطوبت کمی به خود گرفته و از لکه های چربی خبری نبود شما دارای پوستی خشک هستید. پوست خشک  در حالت طبیعی هم بر روی گونه ها کشیدگی دارد.

پوست مختلط

برای تشخیص اینکه پوست شما از نوع مختلط است ، همه دستمالها خشک یا چرب و یکنواخت نیستند. به طور مثال دستمالهای روی گونه ها چرب و دستمال روی پیشانی خشک دیده خواهد شد و یا برعکس. گاهی هم دستمالهای روی گونه ها در قسمتهایی چرب و در قسمتهایی خشک دیده خواهند شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha