کودک‌آزار اصفهانی به جرم تعرض، آدم‌ربایی، تشویق و تحریک به انحرافات جنسی و تسهیل دستیابی به محتوای مستهجن از طریق نشان‌دادن تصاویر مبتذل و مستهجن به اطفال و توهین به آنها به ۱۰۰ ضربه شلاق و تحمل ۴ بار حبس ۲۰ سال محکوم شد.

۴ بار حبس ۲۰ ساله و ۱۰۰ ضربه شلاق برای کودک‌آزار اصفهانی

سلامت نیوز: کودک‌آزار اصفهانی به جرم تعرض، آدم‌ربایی، تشویق و تحریک به انحرافات جنسی و تسهیل دستیابی به محتوای مستهجن از طریق نشان‌دادن تصاویر مبتذل و مستهجن به اطفال و توهین به آنها به ۱۰۰ ضربه شلاق و تحمل ۴ بار حبس ۲۰ سال محکوم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،  اواسط آذرماه سال گذشته بود که خبر کودک‌آزاری ۴ دانش‌آموز ۸ و ۹ ساله در یک مدرسه ‌دولتی در اصفهان منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که بچه‌ها از اوایل سال تحصیلی دچار آزار و اذیت از طرف متهم پرونده می‌شدند؛ متهمی که پیش‌تر رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه و سال گذشته نایب‌رئیس انجمن اولیا و مربیان بوده است. این فرد هر کدام از این کودکان را به‌نوعی آزار داده؛ به‌عنوان مثال یکی از بچه‌های پایه دوم دبستان را وقتی که داشته دست‌هایش را در مدرسه می‌شسته از پشت بغل کرده، به دستشویی برده و به او تعرض کرده است. دو نفر از دیگر بچه‌ها ادعا می‌کنند که این فرد در حضور دیگر بچه‌ها آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و هر کدام از بچه‌ها را که به دستشویی می‌برده با یک مداد نوک‌تیز یا چاقو و سلاح سرد آنها را تهدید می‌کرده که اگر سر و صدا کنید، یا می‌کشمتان یا خانواده‌تان را فلان می‌کنم و .. . حالا بعد از گذشت ۷ ماه حکم سنگینی برای آزارگر مدرسه صادر شده است.

توضیحات دانش‌آموزان و بازداشت متهم

این ماجرا ادامه پیدا می‌کند و وحشت بچه‌ها از تهدیدها منجر به سکوت آنها می‌شود. تا اینکه بعد از تقریبا دو ماه بچه‌ها یکی یکی به خانواده‌هایشان اطلاع می‌دهند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. سارا باقری، وکیل پرونده و از وکلای داوطلب انجمن حمایت از حقوق کودکان می‌گوید: «خانواده‌ها هم بلافاصله به مدیر مدرسه اطلاع می‌دهند، مدیر مدرسه هم می‌گوید اصلا همچین چیزی نبوده و انکار می‌کند ولی بعد می‌گوید که ما با متهم یک جلسه‌ای می‌گذاریم که اگر چنین اتفاقی افتاده، او عذرخواهی کند. در جلسه‌ای که برگزار می‌شود، دو خانواده دیگر هم می‌آیند و ادعا می‌کنند که برای کودک ما هم چنین اتفاقی افتاده است و دعوا می‌شود و پای حراست آموزش‌وپرورش و پلیس امنیت به مدرسه کشیده می‌شود. بلافاصله بعد از آن جلسه، متهم طی قرار بازداشت موقت، به زندان می‌رود. نکته مهم در این میان این است که نایب‌رئیس انجمن اولیا و مربیان که متهم این پرونده است، دائما در مدرسه حضور داشته.»

طبق گفته‌های باقری، این متهم قبل از اینکه بخواهد بچه‌ها را مورد کودک‌آزاری قرار دهد، عکس بعضی از مادران دانش‌آموزان را از تلگرام فوتوشاپ می‌کرده و آنها را به لحاظ روانی نیز آزار می‌داده است. نکته مهم‌تر اینکه کودک خود این متهم هم در این مدرسه درس می‌خوانده است. معمولا انجمن اولیا و مربیان حضور مستمر در مدارس ندارند اما این فرد دائما در مدرسه حضور داشته و آزادانه با بچه‌ها در ارتباط بوده است. تقصیری که متوجه آموزش‌وپرورش و کادر مدرسه بوده و دائما از مسئولیت آن شانه خالی می‌کنند.
 

طرح دعوا برای آدم‌ربایی

آن‌طور که باقری می‌گوید، همه خانواده‌ها هم به مرجع قضایی رفتند و طرح دعوا کردند. از آن موقع به بعد تحقیقات مقدماتی صورت گرفت و کیفرخواستی که علیه متهم صادر شد این بود که ایشان نسبت به ایجاد مزاحمت برای اطفال و کودک‌آزاری و تشویق و تحریک به انحرافات جنسی و تسهیل دستیابی به محتوای مستهجن از طریق نشان‌دادن تصاویر مبتذل و مستهجن به اطفال و توهین به آنها قرار جلب برای متهم صادر شد. بعد از آن خانواده‌ها نسبت به آدم‌ربایی هم طرح دعوا کردند و مورد تایید دادگاه قرار گرفت و بعد وارد دادگاه کیفری یک اصفهان شدند. متهم از آذرماه تا الان در زندان است؛ به‌واسطه اینکه جرم او شامل اعمال منافی عفت است و به‌همین دلیل اصلا آزاد نشده‌، در جلسه‌ای که تشکیل شد همه دفاعیات مطرح شد.

۱۰۰ ضربه شلاق و ۲۰ سال زندان

تعرضی که نسبت به بچه‌ها صورت گرفته به همراه تهدیدهای بسیار زیادی بوده است. در واقع متهم به‌شدت بچه‌ها را ترسانده بود که اگر کسی این موضوع را بفهمد سر شما و خانواده‌تان یک بلایی می‌آورم. وکیل این پرونده می‌گوید: «به‌خاطر همین بچه‌ها این موضوع را دیر فهمیده بودند و طی گواهی‌هایی که پزشکی قانونی صادر کرده بود، اختلال روانی حاصل از تعرض و تجاوز ذکر شده بود. به‌همین دلیل در حکمی که صادر شد به‌خاطر ارتکاب عمل شنیع تاخیذ به عنف به صد ضربه شلاق حدی محکوم شده است. علاوه بر این وی بابت آدم‌ربایی و اتهاماتی که گفته شد، به تحمل ۴ بار حبس ۲۰ سال تعزیری محکوم شد که یک بار آن قابل اجراست.»

اصرار آموزش‌وپرورش بر شایعه‌بودن ماجرا

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، کارد مدرسه هیچ مسئولیتی را در قبال این حادثه به‌عهده نگرفته است. در درجه اول این اشتباه متوجه آموزش‌وپرورش است. در این مدت نه تنها از خانواده‌ها دلجویی نشده که بسیار سنگ‌اندازی شده و خانواده‌ها شده‌اند. به هر حال کودکان این خانواده‌ها آسیب دیده‌اند و دچار مشکل شده‌اند. این بچه‌ها انقدر کم سن و سال هستند که اصلا قبح قضیه را تشخیص نمی‌دهند و هنوز نمی‌دانند که چه اتفاقی افتاده است. این بچه‌ها در حال حاضر تحت نظر روان‌شناسی هستند که خانواده‌ها با هزینه شخصی خودشان فراهم کرده‌اند. خانواده‌ها این بچه‌ها به آموزش‌وپرورش به‌عنوان امانت سپرده‌اند ولی آموزش‌وپرورش هیچ مسئولیتی را نپذیرفته است. فقط بعد از رسانه‌ای‌شدن این ماجرا، آموزش‌وپرورش با یک تصمیم شتاب‌زده، مدیر مدرسه را اخراج کرده است و بقیه کادر مدرسه هم همه تغییر می‌کند.

سارا باقری با گلایه از سیستم آموزشی می‌گوید: «در مورد آموزش‌وپرورش هم بخشی از این تقصیرات به گردن آنها بوده، بارها جلسات مختلفی برگزار و ادعا کردند که هیچ اتفاقی نیفتاده و این اتفاق کاملا شایعه بوده است. در واقع خانواده‌ها از این ناراحتند که نه تنها آموزش‌وپرورش از آنها دلجویی نکرده که مدعی بودند این اتفاق واقعیت ندارد و کاملا شایعه است. تنها یک‌سری جابه‌جایی در مدرسه صورت گرفته و از لحاظ مالی هم خانواده‌ها را تامین نکرده تا بچه‌ها به روان‌شناس مراجعه کنند. در همین میان هنوز یک‌سری پرونده درباره مسئولین مدرسه در دادسرا مفتوح است و در حال رسیدگی است تا اتهامات مشخص و تایید شود.»

اقدام به خودکشی؛ «گفته بود فقط با کشتن خودتان پاک می‌شوید»

بعد از فاش‌شدن این ماجرا و اقرار دانش‌آموزان، یکی از بچه‌ها به‌دلیل فشار زیاد حاصل از این اتفاق و تهدیدهای زیادی که از طرف متهم شده بود، اقدام به خودکشی کرده بود. باقری می‌گوید: «این کودک طنابی را دور گردن خود بسته و خواسته خودکشی کند و وقتی مادر این بچه، عکس کودکش را برای من فرستاد، تمام آثار طناب روی گردن او مشهود بود و به‌شدت زخم شده بود.» مادر همین کودک هم در توضیح می‌گوید: «پسر من اقدام به خودکشی کرد. روان‌شناس می‌گفت پسرتان را در جریان همه‌چیز قرار دهید تا بعدا فکر نکند که شما پیگیری نکرده‌اید. به‌دلیل این ماجراها هم به‌شدت عصبانی شد. به خانه خواهرم رفتیم که شاید حالش بهتر شود؛ یک‌دفعه دیدم که صدای خرخر می‌آید و بعد دیدم پسرم طنابی را دور گردنش محکم پیچیده است و دارد خودش را خفه می‌کند. سریع کمکش کردم تا از این وضعیت بیرون بیاید و وقتی پرسیدم چرا اینکار را کردی؟ گفت: مامان این آقا به ما گفته بود وقتی من اینکار را با شما کردم شما دیگر نجس هستید و برای پاک‌شدن باید خودتان را بکشید. حتی به بچه‌ من چطور مردن را آموزش داده بود؛ گفته بود با طناب و کمربند و تیغ‌زدن روی شاهرگ باید خودتان را بکشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha