انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به تبلیغاتی نظیر رفع معجزه‌آسای ریزش و سفیدی مو و همچنین مباحثی تحت عنوان پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های صورت و کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم و ... اعلام کرد: انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و عوارض و پیامدهای ناگوار این اعمال هشدار می‌دهد.

هشدار انجمن متخصصان پوست ایران نسبت به تبلیغ پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک

سلامت نیوز:انجمن متخصصان پوست ایران با اشاره به تبلیغاتی نظیر رفع معجزه‌آسای ریزش و سفیدی مو و همچنین مباحثی تحت عنوان پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های صورت و کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم و ... اعلام کرد: انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و عوارض و پیامدهای ناگوار این اعمال هشدار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، انجمن متخصصان پوست ایران در بیانیه‌ای ضمن انتقاد نسبت به تبلیغات گمراه‌کننده در حوزه زیبایی پوست و مو، آورده است:« انجمن متخصصین پوست ایران بدینوسیله گمراه کردن هموطنان با برنامه‌ها و حرکات منسجم و شیوه‌های مختلف تبلیغاتی را اقدامی ناپسند دانسته و ضمن هشدار به هموطنان که فریب اینگونه ادعاها را نخورند اعلام می‌دارد: افراد می‌توانند برای دریافت هر گونه پاسخ علمی و منطقی به ابهامات خود در خصوص  محصولات، تجهیزات و درمان‌های مرتبط با مشکلات پوست، مو، زیبایی و امراض مربوطه از طریق اعضای انجمن متخصصین پوست ایران (پزشکان متخصص پوست مستقر در مطب‌ها) و یا بخش‌های درمانی و گروه‌های تخصصی پوست مستقر در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و بیمارستان‌ها به اطمینان قطعی برسند.

به اعتقاد متخصصین عضو این انجمن، رفع معجزه آسای ریزش مو و درمان طاسی در مدت چند هفته و چند ماه، رفع سفیدی موها و بازگشت رنگ مو به حالت اول، تبلیغ کذب بوده و چنین محصولی تا کنون تولید، ابداع یا اختراع نشده است و با توجه به علل فیزیولوژیک و توارثی ریزش مو و سفید شدن مو چنین ادعایی پایه علمی ندارد.

شایان ذکر است در مواردی که وزارت بهداشت فرمولاسیون یک دارو و مواد موثره در آن را مورد تایید قرار می‌دهد، این تأئید نمی‌تواند مجوز و مبنای تبلیغات گسترده و گزاف در خصوص اثربخشی قطعی محصولات یاد شده باشد.

هشدار دیگر در مورد تبلیغات پیرامون  برخی فرآورده‌ها و تجهیزات زیبایی یا درمانی پوست، مو و جوانسازی (از قبیل کرم‌های ضد جوش یا ضد چروک یا تجهیزات پاکسازی و جوانسازی پوست) در کشور است که متاسفانه توسط افراد غیر پزشک و غیر متخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند و مبادی ورودی و کیفیت اثر بخشی آنها مورد تایید نیست و حتی می‌توانند پیامدهای زیانبار برای سلامت و پوست در کنار تحمیل هزینه‌های فروان بر هموطنان به همراه داشته باشند.

یکی دیگر از تخلفاتی که  به تازگی بازار داغی بخصوص در فضای مجازی و توسط افراد غیر پزشک و آرایشگاه‌ها پیدا کرده، انجام پلاسما درمانی برای رفع چین و چروک‌های عمیق صورت، کوچک کردن بینی و ... است که طبق شواهد عینی، عوارض و پیامدهای ناگواری برای هموطنان ایجاد کرده است. استفاده از دستگاه‌های غیر جراحی غیراستاندارد و تزریق آنزیم هیالورونیداز به عنوان تکنیک‌های جدید برای کوچک کردن بینی نیز در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای پیدا کرده که انجمن متخصصین پوست ایران نسبت به غیر علمی بودن و  عوارض و پیامدهای ناگوار آن هشدار می‌دهد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن بیان اینکه پرداختن به امور زیبایی نیاز مبرم طبی نیست ولی تقاضای غیر قابل انکار است، بیان می‌دارد: کلیه داروها و تجهیزات مورد استفاده در کشور باید مورد تایید مراجع قانونی باشد و امور مرتبط و خدمات لازم با نوع نیازمندی نیز باید توسط افراد مجاز آموزش دیده دانشگاهی، پزشکان و متخصصین مربوطه انجام گیرد.

انجمن متخصصین پوست ایران ضمن همکاری با دستگاه‌های مسئول به منظور تنویر افکار عمومی، آمادگی لازم را جهت اطلاع رسانی علمی و صحیح و پاسخ به سوالات مرتبط در این موارد اعلام می‌دارد.

 سایت انجمن متخصصین پوست ایران به نشانی www.irsod.net  محل مناسبی جهت کسب اطلاعات عمومی و تخصصی است.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha