چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 274059

عسل به عنوان یک شیرین‌کننده محسوب می‌شود که تأثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت بدن دارد و می‌تواند در درمان برخی زخم‌ها مؤثر واقع شود.

بهترین و طبیعی‌ترین روش درمانی گلو درد

سلامت نیوز:عسل به عنوان یک شیرین‌کننده محسوب می‌شود که تأثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت بدن دارد و می‌تواند در درمان برخی زخم‌ها مؤثر واقع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، زمانی که دچار سرفه یا گلو درد می‌شوید، عسل یکی از بهترین و طبیعی‌ترین روش‌های درمانی برای رفع این عارضه است،‌ این خوراکی به عنوان یک شیرین‌کننده محسوب می‌شود که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن را شکر تشکیل می‌دهد و مابقی شامل آب، مواد معدنی و پروتئین است.

این خوراکی می‌تواند حساسیت را کاهش دهد، علاوه بر آن به طور شگفت‌انگیزی برای درمان‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن را مرور می‌کنیم.

درمان سوختگی با عسل

عسل معمولا برای درمان سوختگی و جلوگیری از عفونت‌های پوستی راهکاری طبیعی و بسیار مؤثر به شمار می‌رود که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ترمیم پوست کمک کند.

در یک مطالعه از عسل برای درمان سوختگی استفاده شد و محققان دریافتند عسل زخم را استریل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به التیام آن کمک می‌کند.

تاثیر عسل در بهبود حافظه

برخی معتقدند که عسل می‌تواند بر بهبود عملکرد حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت به ویژه در خانم‌های یائسه یا در آستانه یائسگی تأثیر گذار باشد؛ در یک مطالعه خانم‌های یائسه مورد بررسی قرار گرفتند و در درمان چند هفته‌ای با عسل در نهایت عملکرد حافظه آن‌ها بهبود یافته بود و این درمان در مقایسه با هورمون تراپی تأثیر بیشتری داشته است.

کنترل دیابت با راهکاری طبیعی

عسل دارای شاخص گلیسمی پایین‌تر از قند است و  سطح قند خون را افزایش نخواهد داد، عسل همچنین طعمی شیرین‌تر از شکر دارد و می‌تواند به عنوان ماده شیرین کننده در غذا به کار گرفته شود، در یک مطالعه محققان دریافتند که عسل برای حفظ قند خون کارایی بیشتر نسبت به شکر دارد.

درمان هموروئید با عسل

هموروئید یکی از مشکلات جدی است که برخی افراد با آن مواجه می‌شوند و به دنبال راهکار درمانی برای این عارضه دردناک هستند، در یک مطالعه با استفاده از عسل، روغن زیتون، موم زنبور درد، خارش و خون ریزی ناشی از این بیماری به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرد.

افزایش باروری با مصرف عسل

عسل به دلیل توان بالقوه برای افزایش باروری خانم‌ها و آقایان مؤثر است، در ۲ مطالعه جداگانه روی موش‌ها میزان باروری به کمک عسل بررسی شد، در یک مطالعه معلوم شد عسل  میزان اسپرم در موش‌های نر را افزایش داده است و مطالعه دیگر نشان داد که مصرف عسل تأثیر منفی بر باروری داشته است، با توجه به این نتایج باید مطالعات بیشتری درباره این موضوع انجام داد.

استفاده از خواص عسل برای درمان پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری پوستی با علائم قرمزی، خارش و تاول است، برای درمان این بیماری معمولاً کرم‌های ویژه حاوی ویتامین B استفاده می‌شود، اما مطالعات نشان می‌دهد عسل می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی در درمان داشته باشد.

در یک مطالعه ترکیبی از عسل، روغن زیتون و موم زنبور عسل برای التیام پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت مشخص شد آثار و علائم بیماری به سرعت کاهش پیدا کرده است.


تاثیر عسل در درمان تبخال

مطالعات نشان می‌دهد عسل یک درمان فوق‌العاده مؤثر برای تبخال ناحیه دهان و حتی ناحیه تناسلی است، این خوراکی می‌تواند آثار مربوط به تبخال و خارش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرد.

                        
                                             
                                     
                                             
                                         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha