آرزو منوچهری ادامه داد: به دنبال دریافت این گزارش تیم بهزیستی و اورژانس اجتماعی با اعلام گزارش به نیروی انتظامی وارد عمل شده و پس از حضور در محل یک مرکز شست‌وشوی اتومبیل کودک عریانی حدود 8 ساله را پیدا کردند که وضعیت جسمانی مساعدی نداشت.

اظهارات تکان‌دهنده از حادثه کودک آزاری در بوشهر

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر جزئیات تکان دهنده ای از حادثه کودک آزاری در یکی از کارواش‌های این شهر را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حوالی ظهر روز 11 خرداد ماه فردی با مراجعه به مرکز بهزیستی این استان از شنیده شدن صدای ناله کودکی در یکی از کارواش‌های داخل شهر خبر داد و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوع شد.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این باره گفت: گرچه فرد مورد نظر اطلاعات واضح و مشخصی درباره هویت این حادثه ارائه نکرد اما موضوع با هماهنگی مرجع قضایی، کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفت.


آرزو منوچهری ادامه داد: به دنبال دریافت این گزارش تیم بهزیستی و اورژانس اجتماعی با اعلام گزارش به نیروی انتظامی وارد عمل شده و پس از حضور در محل یک مرکز شست‌وشوی اتومبیل کودک عریانی حدود 8 ساله را پیدا کردند که وضعیت جسمانی مساعدی نداشت.


منوچهری افزود: وقتی کودک را پیدا کردیم وضعیت عادی و طبیعی نداشت و سر و دستانش از چند ناحیه دارای جراحت شده بود، ضمن اینکه آثار سوختگی بر روی بدن او کاملا مشهود بود و به قدری مضطرب و وحشت زده بود که قدرت تکلم و حرکت نداشت.


وی ادامه داد: بلافاصله کودک را برای انجام عمل جراحی به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال دادیم و حالا پس از چند عمل جراحی کودک 5 ساله امکان تکلم و حرکت یافته است.


منوچهری با بیان اینکه هویت این کودک و والدینش مشخص نیست و تنها می دانیم نامش "مبین" است، اظهار کرد: در شرایطی که اطلاع چندانی از خانواده مبین در دست نیست فعلا بهزیستی بوشهر سرپرستی کودک را برعهده گرفته و تا زمان بهبودی و سلامت کودک پرستار شخصی از او مراقبت خواهد کرد.

وی ارائه اطلاعات بیشتر درباره هویت کودک آزارها و اینکه تعداد آنها چند نفر بوده است را به حوزه انتظامی استان مربوط دانست و گفت: پرونده این حادثه به دادستانی استان ارجاع شده و در دست بررسی است.


منوچهری همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد مراقب کودکان خود باشند و افزود: خانواده‌ها بهترین حامی برای کودکان خود هستند و باید نسبت به تامین سلامت جسمی و روحی کودکان خود حساس باشند.


وی تصریح کرد: گرچه ما در شهر بوشهر 2 مرکز برای نگهداری از کودکان خیابانی داریم و سایر شهرهای تابعه هم مراکزی را برای مراقبت و نگهداری دارند، اما اورژانس اجتماعی و تیم بهزیستی بوشهر به شدت به لحاظ امکانات در مضیقه است که امیدواریم مسئولان نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha