مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم «لایحه منع خشونت علیه زنان» تا دو هفته دیگر از قوه قضاییه به دولت بازگردد.

بررسی «لایحه منع خشونت علیه زنان» توسط ۱۸ قاضی در قوه قضاییه/ احتمال بازگشت لایحه به دولت تا دو هفته آینده

سلامت نیوز:مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده گفت: امیدواریم «لایحه منع خشونت علیه زنان» تا دو هفته دیگر از قوه قضاییه به دولت بازگردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،اشرف گرامی‌زادگان (مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده) درباره دیدار جمعی از زنان با رییس قوه قضاییه گفت: چون در ماه‌های ابتدایی ریاست قوه‌قضاییه است، این حرکت بسیار مثبت و خوب بود، برای اینکه چنین موردی را در دوره‌های قبلی ریاست قوه قضاییه ندیده بودم.

وی با بیان اینکه در جلسه زنانی از حوزه، دانشگاه و ... حضور داشتند، ادامه داد: آقای رییسی در این دیدار گفتند که مدافع حقوق زنان هستند و نمی‌خواهند به هیچ انسانی از جمله زنان ستم شود. من از این حرکت با وجود اینکه یک دیدار ناگهانی بود، بسیار خرسندم.

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده درباره لایحه منع خشونت از زنان گفت: در همان روزهای ابتدایی که آقای رییسی به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب شدند، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با ایشان صحبت‌هایی را در خصوص این لایحه داشت و دغدغه معاونت را در خصوص این لایحه در این مدت 5 الی 6 ساله بیان کرده بود.

گرامی‌زادگان با بیان اینکه این لایحه به مدت یکسال در انتظار تایید رییس قوه قضاییه است، خاطرنشان کرد: آقای رییسی در گفتگو با خانم ابتکار قول داده بود، این لایحه به سرانجام برسد. در این جلسه نیز به مدت 2 ساعت زنان موضوعات خود را در خصوص این لایحه مطرح کردند. رییس قوه قضاییه نیز قول داد تا لایحه منع خشونت علیه زنان را مطالعه کرده و در مدت زمان دو هفته به دولت بازگرداند تا دولت نیز بتواند به مجلس ارائه کند.

گرامی‌زادگان خاطرنشان کرد: در این جلسه زنان اظهارات گوناگونی داشتند، البته همه بر این موضوع که باید حقوق زنان رعایت شود، متفق‌القول بودند، آقای رییسی نیز قول دادند که هر چندماه یک بار جلسه‌ای با زنان داشته باشند، چنانچه این اتفاق بیفتد معتقدم یک راه خوبی باز شده است که ما بتوانیم به رییس قوه قضاییه خلاء‌هایی قانونی را مطرح کنیم یا در خصوص اصلاح قوانین پیشنهادات‌مان را ارائه دهیم.

مشاور حقوقی معاونت امور زنان و خانواده ادامه داد: من مطمئن هستم با توجه به قول آقای رییسی در یک الی دو هفته آینده این لایحه حتما به دولت باز خواهد گشت. ما سال‌هاست منتظر هستیم که قانون خوبی را برای منع خشونت علیه زنان تصویب کنیم و معتقدم با توجه به اینکه لایحه توسط ۱۸ قاضی در قوه قضاییه بررسی شده است و همچنین تقسیم کاری که برای دستگاه‌های اجرایی کشور در نظر گرفته شده است، این لایحه بسیار خوب است و قانون خوبی از سوی قوه قضاییه ارائه شده تا در مجلس نیز تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha