چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 274082

نتایج یک بررسی حاکی از تاثیر منفی آلودگی هوا بر قدرت باروری در زنان است.

تاثیر آلودگی هوا بر قدرت باروریِ زنان

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی حاکی از تاثیر منفی آلودگی هوا بر قدرت باروری در زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان در مطالعه‌ای جدید دریافتند قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می‌تواند بر تعداد سال‌هایی که امکان باروری زنان وجود دارد، تاثیر بگذارد.

گروهی از متخصصان ایتالیایی در بررسی خود به مطالعه تاثیر آلاینده‌ها بر قدرت باروری پرداخته و دریافتند زنان ساکن در مناطق شهریِ آلوده نسبت به زنانی که در مناطق پاک و با هوای سالم زندگی می‌کنند سه برابر بیشتر احتمال دارد که فرآیند تخمک‌گذاری در آنان با مشکل روبرو شود.

کارشناسان اظهار داشتند: درحالیکه این شرایط لزوما احتمال بارداری زنان را در دهه ۲۰ سالگی و اوایل دهه ۳۰ سالگی از بین نمی‌برد اما می‌تواند به کاهش سال‌های باروری آنان و یائسگی زودهنگام منجر شود.

متخصصان با اشاره به اینکه تخمدان حاوی تعداد مشخصی سلول فولیکول است، اظهار داشتند: در بررسی‌هایی که پیش از این انجام شده آمده‌ است سیگار به این فولیکول‌ها آسیب می‌زند و در این مطالعه نیز مشخص شد که آلاینده‌های نیتروژن دی‌اکسید (NO۲)، دوده و ذرات فلزات سنگین ناشی از سوخت خودروها و بخش صنایع در این زمینه تاثیر مشابه سیگار دارد.

در این بررسی متخصصان ایتالیایی نمونه خون ۱۳۱۸ زن را مورد آزمایش قرار دادند تا وضعیت تخمک‌گذاری آنان مشخص شود. همچنین میزان آلاینده‌های موجود در محیط زندگی این افراد ارزیابی شد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آنها مشاهده کردند: زنانی که در محیط‌هایی با سطح بالایی از آلاینده NO۲ زندگی می‌کردند فرآیند تخمک‌گذاری آنان با مشکل روبرو شده و میزان ذخیره تخمک آنان کمتر بوده‌ است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha