دبیر علمی هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان ایران، از پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری میکروبی در کودکان نام برد که قابل پیشگیری است.

پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری میکروبی در کودکان

سلامت نیوز:دبیر علمی هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان ایران، از پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری میکروبی در کودکان نام برد که قابل پیشگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سارا توسلی، در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان ایران، اظهار داشت: رویکرد ما در کنگره امسال، مبتنی بر شواهد و دستاوردهای علمی در زمینه دندانپزشکی کودکان خواهد بود. یعنی می‌خواهیم ضمن ارائه آخرین دستاوردهای علمی، از تجربیات کلینیکی اساتید مجرب این رشته نیز در جهت پیشگیری از خرابی دندان‌های کودکان استفاده کنیم.

این متخصص دندانپزشکی کودکان، ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، استفاده از سلول‌های بنیادی در حوزه دندانپزشکی خواهد بود که مهندسی جدیدی را در درمان پالپ دندان‌های شیری و دائمی جوان ایجاد کرده است.

به گفته توسلی، توجه به سلامت دهان و دندان و پیشگیری از خرابی دندان‌ها، یکی از محوری ترین موضوعاتی است که برگزاری این قبیل کنگره‌ها دنبال می‌کند.

وی افزود: شواهد علمی نشان می‌دهد که کودکان برای داشتن دندان‌های سالم، حداقل دو بار در روز لازم است مسواک بزنند که یک بار قبل از خواب شب و یک بار قبل یا بعد از صبحانه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه دندانپزشکی آزاد، تاکید کرد: مسواک زدن برای کودکان قبل از مدرسه باید توسط والدین انجام شود و کودکان نمی‌توانند به تنهایی مسئولیت سلامت دندان‌های خود را عهده دار شوند.

دبیر علمی هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان ایران، در ارتباط با آغاز زمان مسواک زدن کودکان، گفت: کودکان از سن ۲.۵ سالگی می‌توانند با استفاده از خمیر دندان‌های مخصوص کودک که مناسب سن آنها ا ست و البته به مقدار کم، استفاده کنند.

توسلی، بر محدودیت در استفاده از خوراکی‌های حاوی مواد قندی برای کودکان تاکید کرد و افزود: توصیه ما به والدین این است که مصرف خوراکی‌های حاوی مواد قندی و چسبنده در میان وعده‌های کودکان، به تدریج کمتر شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha