مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرایند ثبت اطلاعات مطابق تجویز پزشک امکان‌پذیر است.

فروش مشروط شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها

سلامت نیوز:مدیرکل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: فروش شیرخشک‌های خاص در داروخانه‌ها مشروط به رعایت فرایند ثبت اطلاعات مطابق تجویز پزشک امکان‌پذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مهناز خانوی با اشاره به استراتژیک بودن فرآورده‌ها و بخشنامه هیئت‌ وزیران مبنی بر نظارت بر زنجیره تأمین و ثبت اطلاعات مصرف‌کنندگان شیرخشک‌های ویژه، عنوان کرد: مراتب نظارت بر زنجیره تأمین از توزیع‌کننده تا مصرف‌کننده در تاریخ اواخر شهریور سال گذشته به‌تمامی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین سازمان غذا و دارو به‌ منظور کنترل جریان اطلاعات موجود در زنجیره تأمین شیرخشک‌های ویژه، دسترسی‌های ویژه در سامانه متمرکز HIX به معاونت‌ها، محدودیت توزیع داروخانه‌ای رفع و خریدوفروش فرآورده‌ها برای تمامی داروخانه‌ها را به رعایت فرایند ثبت اطلاعات و مطابق تجویز پزشک مشروط کرده و به‌ تمامی شرکت‌های توزیع‌کننده مربوطه اعلام کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، خانوی با بیان اینکه شیرخشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه در داروخانه‌ها و مراکز توزیع به میزان کافی وجود دارد، گفت: برنامه‌های تامین این فرآورده‌ها مطابق روال گذشته در حال انجام بوده و در زمینه قاچاق و دلالان ناصرخسرو تاکنون گزارشی به سازمان منعکس نشده است.

وی گفت: به‌ منظور اطمینان از صحت عملکرد نظارتی معاونت‌های غذا و دارو، مکاتبات لازم برای بررسی مجدد و نظارت بر بازار انجام‌شده است. هموطنان نیز در صورتی که گزارشی از قاچاق این فراورده‌ها دارند، مراتب را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha