چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 274564

سردرد یکی از رایج‌ترین دردهایی است که با آن مواجه می‌شویم و می‌توان به کمک مسکن‌های طبیعی آن را بهبود بخشید.

مسکن‌های طبیعی که سردردتان را رفع می‌کند

سلامت نیوز:سردرد یکی از رایج‌ترین دردهایی است که با آن مواجه می‌شویم و می‌توان به کمک مسکن‌های طبیعی آن را بهبود بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردرد یکی از بدترین مشکلاتی است که اغلب افراد حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.

سر درد معمولا بسیار آزار دهنده و دردناک که علل مختلفی به بروز این مشکل منجر می‌شود. اغلب اوقات کمبود آب بدن، استرس، آلرژی و میگرن عامل سردرد به شمار می‌رود که معمولا افراد از داروهای شیمیایی برای التیام مشکل شان استفاده می‌کنند اما می‌توان با مسکن‌های طبیعی سر درد را برطرف کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

نوشیدن آب

یکی از مهمترین درمان‌هایی که می‌توان برای سردرد در نظر گرفت نوشیدن آب کافی است چرا که کم آبی یکی از علل اصلی سردرد محسوب می‌شود.

بر اساس مطالعات انجام شده نوشیدن آب برای افرادی که دچار کم آبی بدن هستند باید هر سه ساعت یک بار  آب بنوشند تا دچار سردرد نشوند.

زردچوبه

یکی از بدترین مشکلاتی که معمولا با آن دست و پنجه نرم می‌کنید التهاب و سردرد است، ایبوپروفن یک ضد التهاب قوی است که با مصرف آین مسکن می‌توان به سرعت از درد خلاص شد و در کنار این داروهایشیمیایی خوراکی های طبیعی هم با این کارکرد وجود دارد، زردچوبه یکی از بهترین داروهای گیاهی باری مبارزه با سردرد و التهاب بدن است و آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود، برای بهبود سردرد حتی اگر طعم زردچوبه را دوست ندارید می توانید از کپسول‌های حاوی زردچوبه استفاده کنید.

منیزیم

مطالعات نشان می‌دهد کمبود منیزیم یکی از علل رایج در بروز میگرن است، بر اساس یافته‌ها هر فرد روزانه باید ۶۰۰ میلی‌گرم از این عنصر را مصرف کند تا دچار کمبود منیزیم و به طبع آن سردرد نشود.

هنوز روشن نیست که چرا منیزیم به کاهش سردرد کمک می‌کند اما مطالعات نشان می‌دهد این عنصر برای تنظیم قندخون و عملکرد دستگاه عصبی بدن موثر است بنابراین می‌تواند پیغام درد را کاهش دهد.


کافئین

مصرف کافئین تاثیر مثبتی بر کاهش سردرد دارد، کافئین به دلیل باز کردن رگ‌های خونی و افزایش هوشیاری بدن می‌‌تواند سردرد را التیام ببخشد و معمولا کافئین بیشتر در چای و قهوه وجود دارد پس با مصرف این نوشیدنی‌ها می‌تواند سردرد را بهبود بخشید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha