٣٠ افعی دماوندی در کرج کشف شد. این محموله عجیب و غیرقانونی را نیروهای محیط‌زیست استان البرز شناسایی کردند. مرد جوانی که به گفته مسئولان محیط‌زیست متواری شده، در مدت کوتاهی اقدام به جمع‌آوری و صید این مارهای سمی کرده بود.

سرنوشت ٣٠ افعی سمی فروشی

سلامت نیوز:٣٠ افعی دماوندی در کرج کشف شد. این محموله عجیب و غیرقانونی را  نیروهای محیط‌زیست استان البرز شناسایی کردند. مرد جوانی که به گفته مسئولان محیط‌زیست متواری شده، در مدت کوتاهی اقدام به جمع‌آوری و صید این مارهای سمی کرده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،این مرد با برنامه قبلی قصد فروش این افعی‌ها را داشت، که با حضور به موقع نیروهای محیط‌زیست، نقشه‌اش ناکام ماند. این مارها که از ارتفاعات دماوند و مناطق اطراف تهران صید شده بود، به تهران منتقل و در طبیعت رهاسازی شدند. پیش از این هم مواردی از فروش غیرقانونی مار در استان البرز دیده شد. ‌سال گذشته بود که خبری مبنی بر فروش یک مارپیتون در کرج منتشر شد که فروشنده آن در حین انجام معامله دستگیر شد.


ماجرای این مارهای سمی از یک گزارش شروع شد. در واقع نیروهای محیط‌زیست از طریق یک تماس تلفنی درجریان فروش ٣٠ افعی سمی قرار گرفتند. افعی‌هایی که از سوی مرد جوانی به یک موسسه برای فروش منتقل شده بود، اما این موسسه با اطلاع از صید غیرقانونی این خزندگان، موضوع را به مسئولان محیط‌زیست اطلاع دادند.

به گفته فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز، نیروهای این سازمان بلافاصله به محل اعلام‌شده اعزام شدند: «گزارش اولیه از طرف یک موسسه به ما اعلام شد. بعد هم نیروهای ما با حضور در آن‌جا اصل خبر را تأیید کردند. ٣٠ مار در یک جعبه چوبی قرار داشت.»

حکیمی در توضیح بیشتر  گفت: «با بررسی‌های انجام‌شده از سوی کارشناسان ما مشخص شد زیستگاه اصلی این مارها مربوط به دامنه‌های جنوبی البرز و حوالی دماوند و تهران است. همه این مارها از سوی یگان حفاظت ضبط و به مرکز بازپروری حیات‌وحش پارک پردیسان تحویل شد، که درنهایت توسط پرسنل پارک پردیسان در طبیعت و در همان زیستگاه‌های اصلی خودشان رهاسازی شدند.»

حکیمی درباره چگونگی صید این مارها و سرنوشت متهم این حادثه گفت: «آن‌طور که معلوم است، این مارها در مدت کوتاهی از سوی فرد یا افرادی شکار شده‌اند، بعد هم مرد جوان آنها را برای فروش به موسسه منتقل کرده بود، که متاسفانه متواری شده است. البته تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد و قطعا با متخلفان برخورد می‌شود.»


او اضافه کرد: «هرگونه صید و شکار این خزندگان جرم است و با قانون‌شکنان مطابق قانون برخورد می‌شود. البته در برخی موارد تحقیقاتی و در مناطق خاصی، اجازه صید و شکار مار داده می‌شود، که با نظارت محیط‌زیست و مجوز این سازمان است، اما این مورد بدون مجوز بوده و قطعا تخلف صورت گرفته است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha