نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که با مصرف داروهای آنتی بیوتیک احتمال اینکه آنفلوآنزای خفیف به نوع کشنده آن تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند.

هشدار در مورد درمان آنفلوآنزا با آنتی‌بیوتیک‌ها

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که با مصرف داروهای آنتی بیوتیک احتمال اینکه آنفلوآنزای خفیف به نوع کشنده آن تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصرف داروهای آنتی بیوتیک با بروز نشانه‌های اولیه بیماری آنفلوآنزا می‌تواند احتمال اینکه نوع خفیف این بیماری به نوع کشنده آن تبدیل شود، افزایش پیدا کند.

باکتری‌های موجود در روده ابتدا به سیستم ایمنی کمک می‌کنند تا به علائم اولیه ویروس‌ها که به ریه حمله کرده واکنش نشان دهد و با عفونت مقابله کند.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: آزمایشات انجام شده روی موش‌های آلوده به ویروس آنفلوآنزا نشان داد احتمال اینکه آن‌ها پس از دریافت یک دوره از آنتی بیوتیک تلف شوند نسبت به موش‌هایی که به تنهایی و بدون دریافت دارو با بیماری مقابله کرده‌اند، سه برابر بیشتر است.

به گفته متخصصان یافته‌های بدست آمده شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که داروهای آنتی بیوتیک نباید به سرعت تجویز شده یا مصرف شوند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، سیستم سلامت در تمام نقاط جهان با چالش تهدید فزاینده مقاومت آنتی بیوتیکی روبه‌روست که موجب شده داروها وارد "دوره‌ای تاریک" شده و بیماری‌ها و جراحت‌های ساده به عاملی کشنده تبدیل شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha