مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران گفت: با وجود اینکه شهرداری کاربری فضای ۱۱ مدرسه را آموزشی اعلام کرده اما بنیاد شهید نمی‌پذیرد؛ تحویل دادن این مدارس در تهران به بنیاد شهید باعث ایجاد بحران شده و ۸ هزار دانش‌آموز آواره می‌شوند.

آوراه شدن ۸ هزار دانش‌آموز تهرانی در صورت واگذاری ۱۱ مدرسه به بنیاد شهید

سلامت نیوز: مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران گفت: با وجود اینکه شهرداری کاربری فضای ۱۱ مدرسه را آموزشی اعلام کرده اما بنیاد شهید نمی‌پذیرد؛ تحویل دادن این مدارس در تهران به بنیاد شهید باعث ایجاد بحران شده و ۸ هزار دانش‌آموز آواره می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره پلمپ مدارس توسط بنیاد شهید اظهار کرد: سال گذشته شورای تامین استان تهران اعلام کرد تا پلمپ مدارس متوقف شود و در آن زمان آقای باقری، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بود که پس از آن بنده آمدم و کار را پیگیری کردیم.

وی افزود: مقرر شد فضای این مدارس به تناسب کاربری توسط کارشناسان نرخ‌گذاری شد و پس از آن آقای ترکی معاون استاندار 270 میلیارد تومان آماده کرد تا به بنیاد شهید بدهد.

شهرداری کاربری فضای 11 مدرسه را آموزشی اعلام کرد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: توافق شد درباره کاربری فضای مدارس، شهرداری اعلام نظر کند و طبق نظر آنها هر 11 فضا آموزشی تعیین شد اما بنیاد شهید آن را نمی‌پذیرد و می‌گوید کاربری 4 مدرسه باید مسکونی تعریف شود و ما را متهم کردند که با شهرداری تبانی داشته‌ایم!

بنیاد شهید نمی‌پذیرد؛ کاربری 4 مدرسه را مسکونی می‌خواهند

فولادوند ادامه داد: به آنها گفتیم این بار شما با شهرداری صحبت کنید! و باز هم شهرداری کاربری فضای 11 مدرسه را آموزشی تعیین کرد اما متاسفانه بنیاد شهید نمی‌پذیرد و تاکید دارد که کاربری 4 مدرسه مسکونی است.

افرایش 130 میلیارد تومان قیمت با کاربری مسکونی 4 مدرسه

وی بیان کرد: اگر کاربری 4 مدرسه مسکونی تعریف شود اختلاف هزینه ایجاد خواهد شد و قیمت 30 درصد بالاتر می‌رود! یعنی هم‌اکنون برای خرید فضای 11 مدرسه 270 میلیارد تومان نیاز است که با اعلام کاربری مسکونی به 400 میلیارد تومان نیاز است و این موضوع که کاربری 4 مدرسه را مسکونی بدانند، غیرقانونی است.

شورای تأمین نسبت به سرگردانی 8هزار دانش‌آموز هشدار داد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه هم‌اکنون 270 میلیارد تومان آماده است، افزود: خرداد امسال مجدد شورای تامین اعلام کرد که تحویل دادن این مدارس در تهران به بنیاد شهید باعث ایجاد بحران شده و 8 هزار دانش‌آموز آواره می‌شوند، بنابراین کار باید یکسال به عقب بیفتد.

شهیدی نامه نوشت!

فولادوند گفت: در مراسم تجلیل از ایثارگران که رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، سر میز افطار شرایط را به او توضیح دادم که گفتند این وضعیت خوب نیست و از آقای شهیدی خواستم که ماجرار را متوقف کنند؛ آقای شهیدی نامه‌ای نوشته که فعلا ماجرا را متوقف کنید اما باز هم به مدارس هجوم برده و 2 مدرسه پلمپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای تامین به استانداری، شهرداری و دادگستری ماموریت داده که درباره کاربری 11 مدرسه حکمیت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تکلیف این مدارس‌ تا اول مهر که باید دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید حضور یابند مشخص خواهد شد، گفت: خانواده‌ها نگران نباشند مشکل را حل می‌کنیم و اینگونه نمی‌شود ما به تعویق افتادن پلمپ مدارس به مدت یکسال خوشبین نیستیم و دنبال این هستیم که مشکل را به طور کامل حل کنیم و پای میز مذاکره هستیم اما باید قانون رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha