چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 275165

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که "نور درمانی" برای مقابله با عوارض جانبی ناشی از "روش‌های درمانِ سرطان" کارآیی دارد.

روشی برای مقابله با "عوارض جانبیِ درمان سرطان"

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که "نور درمانی" برای مقابله با عوارض جانبی ناشی از "روش‌های درمانِ سرطان" کارآیی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان آمریکایی بر اساس بررسی‌های خود دریافتند یک روش جدید نور درمانی از زخم‌های دهانی ناشی از روش‌های درمانی سرطان پیشگیری می‌کند.

در این بررسی آمده‌ است: فتوتراپی که نور درمانی با دوز پایین است روشی موثر در پیشگیری از موکوزیت دهانی در افرادی است که به دلیل ابتلا به سرطان دهان و گردن تحت درمان قرار دارند یا برای آنان پیوند سلول‌های بنیادی انجام گرفته‌ است. 

پرتو درمانی پس از ابتلا به سرطان اغلب موجب بروز زخم‌های دردناک شده که درمان آن‌ها در مدت زمان طولانی انجام می‌شود.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: اکنون بسیاری از مبتلایان به سرطان از این روش درمانی سود می‌برند. همچنین نور به شکل لیزر درمانی در حین انجام جراحی سرطان به منظور خارج کردن بافت‌های آسیب دیده کاربرد دارد. زمانیکه شدت نور کاهش پیدا کند می‌تواند درد یا التهاب را تسکین داده و روند درمان را سرعت بخشد.

به گفته کارشناسان، بیمارانی که تحت درمان‌های سرطان قرار دارند اغلب دچارموکوزیت دهانی می‌شوند که از عوارض جانبی روش‌های درمانی این بیماری است. این عارضه می‌تواند روند درمان را متوقف ساخته و در موارد حاد به بستری شدن بیمار منجر شود.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: این دستورالعمل جدید روش‌های بهتری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد تا خدمات مراقبتی مطلوبی را به مبتلایان به سرطان ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha