چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 275181

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مدینه گفت: رعایت نکات بهداشتی برای سلامت زائرین است تا بتوانند در سایه سلامت جسم و روان ضمن انجام صحیح مناسک حج، با سلامت کامل به کشور بازگردند.

توصیه‌های غذایی و بهداشتی به زائران حج

سلامت نیوز:رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مدینه گفت: رعایت نکات بهداشتی برای سلامت زائرین است تا بتوانند در سایه سلامت جسم و روان ضمن انجام صحیح مناسک حج، با سلامت کامل به کشور بازگردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حجت‌اله روستا، با بیان اینکه کاروان‌های زائرین بیت الله الحرام وارد مدینه منوره می شوند اظهارداشت: همه افراد رعایت دستورهای ساده بهداشتی را بر اساس تجربه یا آموزش یاد گرفته عمل ‌کنند.

وی افزود: زائرین برای جلوگیری از بیماری و انتشار آن باید نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های تاکید شده توسط پزشکان را رعایت کنند.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه گفت: زائرین باید به این نکته توجه داشته باشند که شست‌ و شوی مکرر دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، گوارشی و بیماری‌های دیگر ضروری است.

روستا اظهار کرد: رعایت نکاتی مثل کوتاه نگهداشتن ناخن‌ها، نظافت و شست‌وشوی پاها، استحمام روزانه، نظافت لباس برای حفظ تندرستی زائرین در زمان حج بسیار الزامی بوده و رعایت این اصول به سلامت این افراد در زمان حج کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: زائرین در هنگام استحمام باید مراقب لیز خوردن خود باشند، زیرا ممکن است باعث صدمات قابل توجهی‌شوند.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم تغییر عادات غذایی در زمان حج است، گفت: زائرینی که تحت رژیم غذایی خاص هستند نباید برنامه غذایی را تغییر دهند، همچنین از تهیه غذا از بیرون از کاروان یا نگه‌داشتن آن در اتاق خودداری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha