طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، انتظار می‌رود امروز (جمعه ۲۱ تیر)، با افزایش غلظت ازن و ذرات معلق، کیفیت هوای بیشتر مناطق تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.

هوای اکثر نقاط تهران برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

سلامت نیوز: طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، انتظار می‌رود امروز (جمعه ۲۱ تیر)، با افزایش غلظت ازن و ذرات معلق، کیفیت هوای بیشتر مناطق تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز جاری (جمعه، ۲۱ تیر) نشان‌دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات (بین ساعات ۱۳ تا ۱۸) است، هرچند این شرایط موقتی بوده و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر، به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد.

همچنین احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در برخی ساعات روز پایانی هفته، دور از انتظار نخواهد بود. طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در بیست و یکمین روز از تابستان ۹۸ (از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق)، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت طی برخی ساعات در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

در شبانگاه ۲۱ تیر، از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه روز شنبه (۲۲ تیر)، به همراه ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات مشاهده خواهد شد.

فردا (۲۲ تیر)، با تغییر شرایط جوی در طول روز بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده شده، به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا طی برخی ساعات را به دنبال داشته باشد.

دمای هوای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

توصیه شده است تا گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و کودکان از تردد غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha