مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی امروز (۲۳ تیر) برای سواحل دریای خزر، شرق اردبیل و غرب خراسان شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

هوای شمال خنک می‌شود/ وزش باد در مناطق مرکزی کشور

سلامت نیوز: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: طی امروز (۲۳ تیر) برای سواحل دریای خزر، شرق اردبیل و غرب خراسان شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۳ تیر) برای نواحی شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و غرب خراسان شمالی بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق فارس و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

او ادامه داد: طی فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ تیر) علاوه بر این نواحی در بعد ازظهر برای ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ تیر) در نواحی شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی ۵ روز آینده برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل تداوم وزش باد شدید و در مناطق مستعد پدیده خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

به گفته وظیفه در این مدت برای بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، یزد، کرمان، قم، جنوب تهران، مرکزی و در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور در بعدازظهر وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او با بیان این که طی سه روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است، گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ تیر) دریای خزر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه گفت: امروز نیز برای سواحل دریای خزر، شرق اردبیل و غرب خراسان شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و از روز سه‌شنبه (۲۵ تیر) برای همین نواحی روند افزایش دما انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ تیر) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد و وزش باد شدید طی شب با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۵ تیر) کمی ابری همراه با وزش باد در بعضی از ساعات افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۳۰ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha