نایب رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، گفت: خارج نمودن زودرس و بدون توجیه دندان‌های شیری کودکان مشکل ساز می‌شود.

کشیدن دندان‌های شیری کودکان بدون توجیه مشکل ساز می‌شود

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، گفت: خارج نمودن زودرس و بدون توجیه دندان‌های شیری کودکان مشکل ساز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی رشیدیان، در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، اظهار داشت: دندان‌های شیری کودکان از ۶ ماهگی شروع به رویش می‌کند و تا سه سالگی کامل می‌شود.

سرپرست هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان ایران، در ارتباط با عوارض کشیدن دندان‌های شیری کودکان، گفت: خارج نمودن زودرس و بدون توجیه دندان‌های شیری از چند جهت سبب بروز مشکل می‌شود، جدا از بروز اختلال در جویدن مواد غذایی، دندان‌های جانشین دائمی مسیر رویشی صحیح خود را از دست داده و سبب کاهش طول قوس فکی خواهد شد.

رئیس بخش دندانپزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، ادامه داد: در بعضی موارد با بررسی کلینیکی و رادیو گرافیک، دندانپزشک به این تصمیم می‌رسد که درمان دندان شیری امکانپذیر نیست و یا باقی ماندن آن سبب آسیب به جوانه دندان دائمی می‌شود. در این صورت دندان شیری خارج شده و از فضا نگهدارنده برحسب مورد، برای حفظ مسیر رویشی مناسب دندان‌های دائمی جایگزین استفاده می‌شود.

رشیدیان با عنوان این مطلب که درمان دندانپزشکی برای کودکان در هر سنی امکانپذیر است و این امر در مورد درمان‌های زیبایی نیز صادق است، افزود: متخصصین دندانپزشکی کودکان با توجه به میزان همکاری کودک ممکن است این درمان‌ها را در کلینیک و یا در اتاق عمل تحت بیهوشی و یا آرامبخشی انجام دهند.

وی در ادامه به هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران که از یکم تا چهارم مرداد ۹۸ در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: عنوان کنگره امسال، «دندانپزشکی کودکان مبتنی بر شواهد؛ مفاهیم نوین» در نظر گرفته شده است.

این متخصص دندانپزشکی کودکان، تاکید کرد: تجارب اندوخته شده بر پایه دانش روز و شواهد کلینیکی در روند درمان بیماران در حیطه دندانپزشکی کودکان، افقی نوین را فراروی همکاران قرار داده است و این فرصت را فراهم می‌سازد تا مطلوب‌ترین روش‌های درمانی در جهت ارتقا سلامت بیماران به کار گرفته شود.

وی با عنوان این مطلب که سخنرانی‌ها و کارگاه‌های متعددی جهت افزایش مهارت‌های علمی و عملی همکاران در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با توجه به توانمندی همکاران در سراسر کشور، امکان تبادل اطلاعات در بالاترین سطح ممکن فراهم شود. شورای علمی و اجرایی برگزار کننده کنگره هجدهم تمام همت خود را جزم کرده اند تا گردهمایی در خور شأن همکاران برگزار گردد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha