وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از قرار موثق شبکه رانت و فساد اقتصادی بین برخی افراد و شبکه های مجازی هزینه میلیاردی می کنند که مثلاً بنده و وزارت بهداشت را تخریب کنند، ۲۰ میلیون تومان برای هر توییت علیه نمکی خرج می‌کنند، این پولها از کجا آمده است؟؟؟ از جیب مادری که گوشواره دختر بچه سرطانی خود را در خواب در آورد و فروخت تا فلان داروی قاچاق یا تقلبی اینها را تهیه کند؟!!

دفاعیات وزیر بهداشت در جمع نمایندگان مجلس/یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی را چه کسی برده؟

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از قرار موثق شبکه رانت و فساد اقتصادی بین برخی افراد و شبکه های مجازی هزینه میلیاردی می کنند که مثلاً بنده و وزارت بهداشت را تخریب کنند، ۲۰ میلیون تومان برای هر توییت علیه نمکی خرج می‌کنند، این پولها از کجا آمده است؟؟؟ از جیب مادری که گوشواره دختر بچه سرطانی خود را در خواب در آورد و فروخت تا فلان داروی قاچاق یا تقلبی اینها را تهیه کند؟!!


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، سخنرانی سعید نمکی در جمع نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در صفحه اینستاگرام وی منتشر شد.

 وی در این جلسه اعلام کرد: جو سنگینی را تحمل کردم و می کنم، حتی زن و بچه من به تخریب و مرگ تهدید می‌شوند. شبکه رانت، فساد و انحصار به هزار و یک رنگ از جیب این ملت ارتزاق کرده اند، داروی مورد نیاز مردم را در بازار سیاه عرضه می کنند، در انبارهای پیدا و پنهان احتکار می کنند، داروی تقلبی در بازار توزیع می‌کنند، ...


در کنار سازمان غذا و دارو سامانه‌ای درست کرده بودند که سرور آن در خارج از این مرزها قرار داشت و تنها افراد معدودی به اطلاعات آن دسترسی داشتند، ۴ ماه است روی این موضوع کار می‌کنیم. یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی رفته و هنوز دقیقا معلوم نیست چه کسی برده است و چه چیزی آورده و به چه کسانی داده است. بنده در سرازیری عمر خود هستم و البته از پیگیری، شناسایی و افشاگری علیه این شبکه رانت و فساد عقب نشینی نمی‌کنم.

وی ادامه داد: با یک فساد سازمان یافته در دارو و تجهیزات پزشکی و حتی برخی شرکت‌های وابسته به وزارت بهداشت درگیر بودیم، ابایی ندارم بگویم بسیاری این شرکت‌های وابسته به هیات امنای ارزی، هر یک به نوعی مشکل دارند، البته در حال حسابرسی هستیم و بعد از آن هم اغلب این شرکتها هم منحل خواهند شد. یک جریان از بیرون وزارت بهداشت هدایت می‌شود و عده ای را تطمیع می کند که اتفاقا من را مصمم تر کرده تا با جدیت و سرعت بیشتری برخورد کنم.

وزیر بهداشت افزود: در طول سال‌هایی که کار اجرایی کردم، هرگز چنین چیزی ندیدم. اهل ناله و ضجه نیستم اما امروز می گویم مجموعه‌ای آشفته و پر از گرفتاری و با معوقات سنگین را تحویل گرفتم. بیمه تامین اجتماعی چیزی حدود ۱۷ ماه پول وزارت بهداشت را نداده بود، بیمه سلامت حتی با چهارصد درصد رشد منابع خود، نمی توانست از عهده مخارجش برآید همزمان هم انبوهی از کارها و وعده های ناتمام ...

وزیر بهداشت اظهار داشت: وقتی به وزارت بهداشت آمدم در دو محل، کانون فساد رخنه کرده بودند، هیات امنای ارزی و سازمان غذا و دارو. روز اولی که سرپرست وزارت بهداشت شدم به هر دو وادی با علم به پیامدهای آن ورود کردم . عده‌ای از دوستان گفتند که این‌ها این جا و آنجا آدم دارند و من هم گفتم که ما و این ملت هم خدا را داریم. از کجا معلوم که فردا بعنوان وزیر معرفی شوم و از کجا معلوم وزیر بهداشت شوم و از کجا معلوم که فردا صبح زنده باشم، آیا فردا نمی پرسند که چرا با این موارد برخورد نکردی؟

پرونده الکترونیک سلامت سالها روی زمین مانده بود

دکتر نمکی گفت: پرونده الکترونیک سلامت سالها روی زمین مانده بود ولی ظرف چندماه همه داشته هایمان را تجمیع کردیم و چند هفته پیش توسط رئیس جمهوری از استقرار آن رونمایی شد و در حال حاضر همه مردم ایران با کد ملی، پرونده الکترونیک سلامت دارند یا می توانند داشته باشند و بزودی گامهای بعدی آن به ترتیب استقرار خواهد یافت و بی تردید از بسیاری از هزینه ها و دوباره کاری ها پیشگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی فکر می‌کردند بنده که به وزارت بهداشت آمده ام قرار است گونی گونی پول به من بدهند، اما شب عید امسال ۵ هزار میلیارد پول ما از طرف سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشد، همزمان ده هزار میلیارد تومان مطالبه از تامین اجتماعی داشتیم، بیمه سلامت هم پنج هزار میلیارد تومان بدهی معوقه داشت
و با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شدیم که سیلاب هم گریبان ما را گرفت؛ البته بازهم  داد و فریاد نکردیم.

بودجه اضافه‌ای برای پویش فشار خون دریافت نشد

نمکی بیان کرد: در سال ۹۶ بر اساس آخرین آمارها ۳۸۰ هزار مرگ داشتیم که ۳۱۳ هزار مورد به علت بیماری‌های غیرواگیر و ۹۷ هزار مورد به علت فشار خون بالا بوده است. بر این اساس برنامه ملی کنترل فشار خون اجرا شد. برای این برنامه هیچ بودجه اضافه‌ای دریافت نشد. این در شرایطی است که ۴۰ درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند. جمعیت هدف ۲۰ میلیونی به بیش از ۳۰ میلیون رسید و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید مبتلا به فشار خون را شناسایی کردیم و پیگیری خواهیم کرد‌و قطعا در سالهای آتی از بسیاری از هزینه های ما خواهد کاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha