سخنگوی اورژانس کشور گفت: باوجود بارش باران‌های بهاری امسال آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزایش داشته و به دنبال آن آمار غرق‌شدگی نیز زیاد شده است.

افزایش آب رودخانه‌ها آمار غرق شدگی‌ها را زیاد کرده است

سلامت نیوز: سخنگوی اورژانس کشور گفت: باوجود بارش باران‌های بهاری امسال آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزایش داشته و به دنبال آن آمار غرق‌شدگی نیز زیاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مجتبی خالدی  گفت: باوجود بارش باران‌های بهاری امسال آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها افزایش داشته و به دنبال آن آمار غرق‌شدگی نیز زیاد شده است.

وی افزود: بر اساس آمارها میزان آب رودخانه‌ها و قدرت آن ۲,۵ برابر شده است این در حالی است که بسیاری از افراد به تابلوی ممنوعیت شنا در بسیاری از مناطق توجه نکرده و برای یک تفریح کوچک جان خود را به خطر می‌اندازند.

سخنگوی اورژانس کشور با تأکید بر اینکه در ماه گذشته بیش از ۶۳۰ نفر در آب‌های کشور غرق‌شده و ۴۲۳ فوتی نیز نتیجه این اتفاقات ناخوشایند در کشور بوده است، اضافه کرد:‌ اگر افراد برای تفریح به کنار رودخانه‌ها می‌روند باید به هشدارها و پیام‌هایی که در طول جاده زده‌ شده است دقت کنند.

خالدی تأکید کرد: اگر افرادی تصمیمی دارند وارد آب شوند باید حتماً از دمای آب، عمق و جریان آب مطلع شوند.

وی با هشدار در مورد اینکه به‌هیچ‌عنوان نباید برای بیرون کشیدن فرد غریق وارد آب شد ادامه داد: در مکان‌هایی که ناجی غریق وجود ندارد نباید وارد آب شد و حتی در مکان‌های مجاز از شوخی کردن با یکدیگر باید پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس با اشاره به اینکه نباید پس از مصرف دارو شنا کرد، خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی و وقتی‌که دید مناسبی وجود ندارد باید از شنا کردن پرهیز کرد زیرا برخی از رودخانه‌ها باوجودآنکه ظاهری آرام دارند اما عمق زیاد داشته و خطرناک‌اند.

خالدی تأکید کرد: در زمان رعدوبرق باید به این نکته توجه کرد که این رعدوبرق‌ها می‌توانند هشداری برای بارش شدید و سیل در ارتفاعات باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha