رئیس کارگروه راه و شهرسازی گفت: متأسفانه ویلاسازی، ساخت و ساز غیرمجاز، تراشیدن کوه‌ها و دست‌اندازی به منابع طبیعی و محیط زیست در لواسان شدت گرفته و مقام‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی، اقدامی جدی برای جلوگیری از این اقدامات نشان نمی‌دهند.

کوه‌تراشی در لواسان جلوی چشم مقامات محلی!

سلامت نیوز:رئیس کارگروه راه و شهرسازی گفت: متأسفانه ویلاسازی، ساخت و ساز غیرمجاز، تراشیدن کوه‌ها و دست‌اندازی به منابع طبیعی و محیط زیست در لواسان شدت گرفته و مقام‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی، اقدامی جدی برای جلوگیری از این اقدامات نشان نمی‌دهند.

به گزاترش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسین معصوم اظهار کرد: ساخت و سازها در منطقه لواسان بر اساس توافق بین مرجع صدور پروانه و متقاضی انجام می‌شود که آن هم انواع و اقسامی دارد؛ گاهی متقاضیان با مقام محلی توافق می‌کنند و گاهی در شورای برنامه‌ریزی استان، مجوز نهایی را اخذ می‌کنند. اگر هم کسی شکایت کند، به او می‌گویند که آن‌جا طرح هادی ندارد. وی افزود: طرح هادی باید در منطقه به سرعت به تصویب برسد و با کسانی که تخلف یا اغماض می‌کنند برخورد شود. همه این مسائل به این علت است که مهلت طرح هادی در بعضی از روستاهای لواسان منقضی شده یا در حال مطالعه است که مطالعه نیز به طول انجامیده و به مرحله تصویب نرسیده است.

وی ادامه داد: همین حالا برخی در حال شکافتن کوهها در منطقه هستند و برای ساخت و ساز مجوز می‌دهند. وقتی مراقبت را بیشتر می‌کنیم، آنها به پشت کوه می‌روند و آن‌جا فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس کارگروه راه و شهرسازی با بیان اینکه انواع و اقسام تخلفات به نفع زمین‌خواران و سازندگان غیرمجاز سرعت گرفته است گفت: بهانه دستگاه‌ها برای عدم برخورد این است که ما امکانات و نیروی انسانی نداریم. اگر مسئولی هم بخواهد جلوی سازندگان را بگیرد با شکایت علیه‌ او پرونده‌سازی می‌کنند.

دستگاه‌ها آن‌طور که باید اراده‌ای برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری در لواسان ندارند

معصوم با بیان این‌که کسانی که بر اجرای قانون در حوزه‌های ساخت و ساز پافشاری می کنند مورد حمایت قرار نمی گیرند گفت: زمین‌خواران و سازندگان غیرمجاز به قدرت و ثروت متصل هستند. در سوی دیگر کسانی که از تخلفات جلوگیری می‌کنند جایگاهی در نظام اداری ندارند و سریع حذف می‌شوند.

به گفته وی، امروز دستگاه قضائی بر جلوگیری از اتفاقات لواسان علاقه‌مند است و برای آن وقت می‌گذارد. حتی مسؤولان قضائی، دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ می‌کنند که وسط میدان بیایند؛ در حالی که باید برعکس باشد. دستگاه‌ها آن‌طور که باید اراده‌ای برای مقابله با زمین‌خواری و کوه‌خواری در لواسان ندارند.

گیت ورودی باستی‌هیلز تخریب شد

وی درباره تخریب گیت ورودی شهرک «باستی‌هیلز» که در روزهای اخیر به دستور رئیس حوزه قضائی لواسان انجام شده است گفت: ساخت و سازهایی از نوع باستی‌هیلز به صورت شهرک نیستند. وقتی در یک شهر، مجموعه‌ای ساخته می‌شود، مالک اجازه ندارد برای عموم، دیوار بالاتر از یک متر و ۷۰ سانتی‌متر ایجاد کند؛ مگر این‌که مجوز شهرک داشته باشد. ساخت دیوار بلند، ایجاد گیت ورودی و فاصله ایجاد کردن به اشرافیت ساکنان می‌انجامد و عارضه‌های اجتماعی وسیعی را دامن می‌زند که از همه جهت شایسته کشور نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha