رئیس پلیس فتا استان بوشهراز شناسایی فردی که با انتشار مطالب دروغین علیه پزشک معروف شهر باعث از بین رفتن شخصیت کاری و اجتماعی او شده بود خبر داد و گفت : انگیزه متهم ،افزایش بازدید کنندگانش در یکی از شبکه اجتماعی بوده است .

نشر اکاذیب علیه یک پزشک بخاطر جذب فالوئر!

سلامت نیوز: رئیس پلیس فتا استان بوشهراز شناسایی فردی که با انتشار مطالب دروغین علیه پزشک معروف شهر باعث از بین رفتن شخصیت کاری و اجتماعی او شده بود خبر داد و گفت : انگیزه متهم ،افزایش بازدید کنندگانش در یکی از شبکه اجتماعی بوده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سرهنگ مهدی قاسمی در تشریح این پرونده از دستگیری فردی که علیه پزشک معروف شهر بوشهر ، مطالب خلاف واقع در فضای مجازی منتشر کرده بود ، خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از افراد به دلیل عدم اطلاع از صحت و سُقم یک مطلب و تصویر دست به کارهای ناشایست و تخریب چهره دیگران در فضای مجازی می زنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد:  پزشکی با مراجعه به پلیس فتا بوشهر اعلام داشت فردی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، مطالبی خلاف واقع و با فتوشاپ تصاویری دروغین را علیه او بارگزاری کرده و اعمالی برخلاف حقیقت را به وی منتسب نموده ، اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرد.

وی با اشاره به اینکه عمق موضوع تا حدی بود که حتی بعضی از همکاران وی نیز با دیدن این محتویات، بعضی از قسمت‌های آن را باور کرده بودند ، بیان کرد : رسیدگی در خصوص مشخص نمودن گرداننده پیج مذکور در دستور کار تیمی از کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری مرکز استان قرار گرفت.

قاسمی از شناسایی و دستگیری متهم با مجوز قضایی خبر داد و گفت : متهم ضمن اعتراف به جرم خود ، انگیزه‌اش را  شایعاتی که علیه این پزشک شنیده بود و بدون بررسی صحت آن و صرفاً جهت بالا بردن آمار بازدیدکنندگان صفحه مجازی خود، اقدام به تولید و بارگزاری این مطالب و تصاویر نموده بود، بیان کرد .

این مقام مسؤول با بیان اینکه انتشار این‌گونه مطالب و موضوعات در فضای مجازی ممکن است چه ضربه‌ای به حیثیت شغلی و آبرویی یک پزشک در اجتماع بزند،ادامه داد : با توجه به روشن شدن موضوع و اعتراف متهم به انجام فعل مجرمانه،پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد . 

وی به شهروندان متذکر شد: برای عمل مجرمانه این متهم،در قانون جرایم رایانه‌ای،افزون بر اعاده حیثیت، مجازات‌هایی شامل حبس یا جزای نقدی و یا به تشخیص مقام قضایی هر دو مجازات به صورت همزمان پیشبینی شده است و در اسلام هم بر اهمیت و ضرورت حفظ آبروی مسلمان بارها و بارها تأکید شده است.

 قاسمی از کاربران فضای مجازی خواست که به شایعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی توجهی نکرده و بدون علم و اطلاع از صحت و سُقم یک مطلب و تصویری، آن را در گروه‌های مختلف باز نشر نکنند و در این مورد خاص نیز با اشتباه یک متهم ممکن است زحمات قشر خاصی از جامعه زیر سوال برود و بعضاً جبران آن یا غیرممکن است و یا به‌سختی صورت می گیرد.

رئیس پلیس فتا بوشهر با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به کاربران توصیه کرد: از مطالب آموزشی این سایت استفاده کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha