دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 275588

جوامع جدید بر پایه نشستن طراحی شده‌اند. به همین دلیل مردم نیز بیش از پیش می‌نشینند که این نشستن اضافه می‌تواند اثرات منفی بر سلامت داشته باشد.

نشستن زیاد برای سلامتی چقدر مضر است؟

سلامت نیوز: جوامع جدید بر پایه نشستن طراحی شده‌اند. به همین دلیل مردم نیز بیش از پیش می‌نشینند که این نشستن اضافه می‌تواند اثرات منفی بر سلامت داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، نشستن یکی از حالت‌های معمولی بدن است، مردم در اغلب موارد مانند کار، مطالعه یا سفر درحال نشستن هستند. با این حال این بدان معنی نیست که نشستن بی ضرر است. بیش از نیمی از یک روز هر فرد صرف نشستن و فعالیت‌هایی مانند رانندگی، کار پشت میز یا تماشای تلویزیون می‌شود. جالب است بدانید کارمندان حدود ۱۵ ساعت و کشاورزان حدود ۳ ساعت در روز می‌نشینند.

بدن با فعالیت‌هایی مانند راه رفتن، ایستادن یا حتی تکان دادن دست و پا، کالری می‌سوزاند. نشستن و دراز کشیدن مقدار بسیار کمی انرژی مصرف می‌کند و به همین دلیل میزان سوزاندن کالری را در بدن محدود می‌کند. به همین دلیل است که کشاورزان ۱۰۰۰برابر بیشتر از افرادی که پشت میز کار می‌کنند کالری می‌سوزانند.

هرچه میزان کالری سوزانده شده کمتر، احتمال افزایش وزن بیشتر است. به همین دلیل نشستن و دراز کشیدن موجب چاقی در افراد می‌شود و افراد چاق نیز تمایل بیشتری به نشستن دارند.

در تحقیقاتی که بر روی بیش از ۱میلیون نفر انجام شده، نشان داده که نشستن زیاد می‌تواند موجب مرگ زودرس شود و تا ۴۹% احتمال مرگ را افزایش دهد. همچنین این عادات نشستن و دراز کشیدن با بیش از ۳۰ بیماری مزمن مانند دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی در ارتباط  است.
مطالعات نشان داده که راه رفتن کمتر از ۱۵۰۰ قدم در روز یا نشستن برای مدت طولانی می‌تواند موجب افزایش قابل توجهی در مقاومت به انسولین و در نهایت باعث دیابت نوع ۲ شود. انجام حرکات و تمرینات فیزیکی می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد اما همچنان نمی‌تواند تنها راه حل برای از بین بردن اثرات منفی نشستن زیاد باشد. پس بهتر است زمان نشستن را به حداقل برسانید.
منبع:healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha