دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 275601

اگر شما هم موهایی خشک و شکننده دارید، به شما پیشنهاد می کنیم برای تقویت مو های تان از این ماسک ارزان قیمت خانگی استفاده کنید.

ماسکی که موهای شما را جوندار و زنده می کند!

سلامت نیوز:  اگر شما هم موهایی خشک و شکننده دارید، به شما پیشنهاد می کنیم برای تقویت مو های تان از این ماسک ارزان قیمت خانگی استفاده کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، خوردن یك قاشق غذاخوری كنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز كلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هایشان محكم‌تر شده و ترک و شكنندگی بر روی این عضو كه جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی شود. به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو و ناخن‌ها آسان می‌كند.

شاید بدانید كه كمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد : آكنه را كمتر می‌كند و از نازك شدن موها جلوگیری می‌كند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و درضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضد چروك و سفیدكنندگی (ضدلك) این ویتامین استفاده كرد. حتما می‌دانید كه كنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی  است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است كه در ساختمان پوست به عنوان یك جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی كه كمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست كاملا یكنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد و جالب است بدانید كه وجود همین چربی‌هاست كه اگر با یك منبع پروتئینی دریافت شود (كنجد به همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشكی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌كند و موجب راحتی افرادی می‌شود كه سال‌هاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهای خشكشان می‌هراسند.
امروزه از روغن  كنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی كه برای رفع انواع خشكی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا در تركیب انواع كرم‌ها و ماسك‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسكی كه با روغن كنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشك و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌كنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم كه شما می‌توانید از این ماسك بسته به موهایتان هفته‌ای 1تا2 بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده كنید. مواردی كه در تهیه این ماسك استفاده می‌شود:

مواد لازم برای تهیه ماسک مو برای تقویت و جوندار کردن مو

روغن كنجد                2 قاشق غذاخوری
زرده تخم‌مرغ             1 عدد
شیر                        2 قاشق مربا خوری
آرد جوانه گندم          2 قاشق غذا خوری
 
طرز تهیه ماسک مو برای تقویت و جوندار کردن مو

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسك را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسانتر نفوذ می‌كنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبكشی نمایید. در ضمن اگر می‌خواهید مقدار زیادی از كنجد خام را به مدتی بیش از یك سال نگهداری كنید باید آن‌را درداخل ظرف شیشه‌ای خشك و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید كه در تكرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نكنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha