معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بخش خصوصی با تعرفه‌های قانونی را ندارند، گفت: ۱۵ درصد مردم با دوپینگ بیمه تکمیلی به بخش‌های خصوصی مراجعه و تنها ۲ الی ۳ درصد با هزینه‌های شخصی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و این نشان از آن دارد که مردم توان مراجعه به بخش خصوصی با شرایط تورم امروز را ندارند.

۸۰ درصد مردم توان مالی برای مراجعه به بخش خصوصی درمان را ندارند

سلامت نیوز:معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بخش خصوصی با تعرفه‌های قانونی را ندارند، گفت: ۱۵ درصد مردم با دوپینگ بیمه تکمیلی به بخش‌های خصوصی مراجعه و تنها ۲ الی ۳ درصد با هزینه‌های شخصی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و این نشان از آن دارد که مردم توان مراجعه به بخش خصوصی با شرایط تورم امروز را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هدف ما تا سال ۱۴۰۴ رسیدن به پوشش همگانی سلامت است، گفت: این بدان معنی است که تمام مردم باید از خدمات پنچ گانه سطوح سلامت برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: همه مردم بدون هیچ تبعیض مالی، قومی، نژادی، جنسی و … باید از خدمات پنچ گانه سلامت برخوردار شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت، افزایش سلامت مردم، محافظت مالی، افزایش رضایت و افزایش کارآیی حوزه سلامت را از اهداف اصلی در پوشش همگانی سلامت بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در خدمات سلامت داشته‌ایم اما کافی نیست و این خدمات در شأن مردم ما نیست، گفت: ما نگران سلامت مردم گیلان هستیم. ۸۲ درصد علت مرگ و میرها ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است و در گیلان این آمار بیشتر از کشور است.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها سه برابر میزان استاندار و متوسط جهانی نمک مصرف می‌کنند، گفت: متاسفانه استان گیلان رتبه ششم کشور در میزان استفاده از نمک را در میان ۳۱ استان داراست. گیلان از استان‌های کم تحرک کشور است و همچنین این استان در مصرف سیگار و چاقی از استان‌های پرخطر و رتبه بالای کشور است.

حریرچی، رتبه مردم گیلان در فشار خون بالا را رتبه هفت کشوری خواند و افزود: سبک زندگی در این استان باید تغییر کند و مصرف سبزیجات و میوه در استان سرسبزی چون گیلان کمتر از بسیاری از استان‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه از لحاظ دریافت میزان خدمات سلامت نیز برای مردم این استان نگران هستیم، گفت: گیلان از لحاظ نسبت پزشک، پرستار و پرسنل به تخت، از متوسط کشوری بالاتر است.

حریرچی با بیان اینکه بدلیل تحریم‌های ناجوانمردانه مردم در شرایط سختی هستند و حوزه سلامت نیز در شرایط سخت‌تری قرار دارد، اضافه کرد: در سال‌هایی که تورم بالاست و رشد اقتصادی منفی است، مردم مجبور می‌شوند از هزینه‌های ضروری چون بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگ بگذرند و در این راستا نقش دولت‌ها حمایت از مردم است.

قائم مقام و معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد مردم استطاعت مالی برای مراجعه به بخش خصوصی با تعرفه‌های قانونی را ندارند، گفت: ۱۵ درصد مردم با دوپینگ بیمه تکمیلی به بخش‌های خصوصی مراجعه و تنها ۲ الی ۳ درصد با هزینه‌های شخصی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و این نشان از آن دارد که مردم توان مراجعه به بخش خصوصی با شرایط تورم امروز را ندارند.

وی با بیان اینکه گیلان بالاترین نسبت تخت خصوصی به دولتی را دارد، یاد آورد شد: خدمات بهداشت و درمان باید در شأن مردم به آنها داده شود.

حریرچی با بیان اینکه بیمارستان اصلی این استان سابقه ۱۰۰ساله دارد، گفت: زیرساخت‌های این استان نیاز به نوسازی دارند.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان رسالت اصلی‌اش خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: از لحاظ رضایت مردم در حوزه بهداشت در مورد برخورد مناسب و توجه به خدمت گیرنده، در گیلان جزو بدترین استان‌ها نسبت به سایر استان‌ها هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha